کد خبر: 511898
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۰۲:۰۰:۰۰
| |

12 نیروی نظامی آمریکا در انفجار فرودگاه کابل کشته شدند

فرمانده سنتکام گفت: در انفجارهای فردوگاه کابل 12 نیروی نظامی آمریکا کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند. این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است. 

12 نیروی نظامی آمریکا در انفجار فرودگاه کابل کشته شدند
کد خبر: 511898
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۰۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام در یک جلسه مطبوعاتی مشترک با جان کربی سخنگوی پنتاگون تایید کرد که 12 نیروی نظامی آمریکا در انفجارهای تروریستی مقابل فرودگاه کابل کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، مک کنزی گفت: در انفجارهای فردوگاه کابل 12 نیروی نظامی آمریکا کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.


وی افزود: این حملات شامل دو انفجار انتحاری و سپس تیراندازی افراد مسلح بوده است.

فرمانده سنتکام در مورد عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و همچنین افغانها از افغانستان گفت: کمتر از یک هزار آمریکایی در افغانستان باقی مانده‌اند. ما همچنان بر حفاظت از نیروهای خود و افراد تخلیه شده متمرکز هستیم. بگذارید واضح بگویم، در حالی که ما از تلفات جانی چه در میان آمریکایی‌ها و چه در میان افغان‌ها غمگین هستیم، همچنان به این عملیات ادامه خواهیم داد. ماموریت ما تخلیه شهروندان آمریکایی، اتباع کشورهای ثالث، دارندگان روادید مهاجرتی ویژه، کارکنان سفارت آمریکا و افغان‌های در معرض خطر است. با وجود این حمله، ما به ماموریت خود ادامه می‌دهیم.

مک کنزی توضیح داد: تا امروز 5 هزار نفر در فرودگاه کابل منتظر خارج شدن هستند. از 14 ماه اوت تاکنون ما 104 هزار نفر را از افغانستان خارج کرده‌ایم. 66 هزار نفر توسط آمریکا و 37 هزار نفر دیگر توسط متحدان و همکاران ما از افغانستان خارج شده‌اند.

فرماندهی سنتکام همچنین گفت: در حالی که آمریکا به تحقیق درباره عاملان حمله روز پنجشنبه در فرودگاه کابل ادامه می‌دهد، این کشور بر روی "جریانهای تهدید بسیار فعال" دیگر در این فرودگاه متمرکز شده است.

مک کنزی توضیح داد: در حال حاضر، می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که چنین حمله‌ای دوباره رخ نمی‌دهد زیرا همانطور که می‌دانید، الگوی معمول انجام حملات متعدد است و ما می‌خواهیم آماده باشیم و از خود دفاع کنیم. این تهدیدها می‌تواند "قریب الوقوع" باشد و "ممکن است در هر لحظه رخ دهد". آن‌ها می‌توانند به شکل حملات موشکی، حمله با وسیله نقلیه یا یک عامل انتحاری جلیقه پوش باشد.

وی در ادامه گفت: ما در حال حاضر سعی می‌کنیم بفهمیم چه کسانی با این حمله ناجوانمردانه مرتبط هستند و ما آماده اقدام علیه آن‌ها هستیم. من هنوز دلیل قانع کننده‌ای مربوط به نقش طالبان در این حملات نمی‌بینم. عملکرد آن‌ها مهم است نه اظهاراتشان. آن‌ها یک دلیل عملی برای خروج ما از افغانستان تا 31 اوت دارند. آن‌ها می‌خواهند فرودگاه را پس بگیرند. ما می‌خواهیم تا این تاریخ (31 اوت) از افغانستان خارج شویم. بنابراین ما یک هدف مشترک داریم. تا زمانی که ما آن هدف مشترک را زنده نگه داریم، کار با آن‌ها مفید بوده است. آن‌ها برخی از نگرانی‌های امنیتی ما را برطرف کرده‌اند و برای پیشرفت امور مفید بوده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها