کد خبر: 511452
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۳:۴۴:۰۴
| |

یونیسف:

10 میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌اند

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) گفت: امروز نزدیک به 10 میلیون کودک افغان نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه برای زنده ماندن هستند.

10 میلیون کودک افغان برای زنده ماندن نیازمند یاری‌اند
کد خبر: 511452
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۳:۴۴:۰۴

اعتمادآنلاین| هنریتا فور در بیانیه روز دوشنبه خود با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار کرد: برآورد می‌شود، یک میلیون کودک در این سال از سوء تغذیه رنج ببرند و در صورت درمان نشدن، جان خود را از دست بدهند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برآورد دیگری گویای آن است که 4.2 میلیون کودک شامل 2.2 میلیون دختر از دسترسی به مدرسه محرومند. از ژانویه، سازمان ملل متحد بیش از 2 هزار نقض شدید حقوق کودکان را گزارش کرده است و تقریبا 435 هزار کودک و زنان بی خانمان شده‌اند.

این مقام سازمان ملل متحد ادامه داد: این واقعیت تلخی است که کودکان افغان فارغ از تحولات سیاسی جاری و تغییرات حکومت با آن مواجه هستند. پیش بینی می‌کنیم که نیازهای زندگی کودکان و زنان در ماه‌های پیش رو و در بحبوحه خشکسالی و کمبود شدید آب، پیامدهای ویرانگر اجتماعی-اقتصادی همه‌گیری کووید-19 و شروع زمستان افزایش یابد.

فور خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که پس از 65 سال تلاش در افغانستان برای بهبود زندگی کودکان و زنان، یونیسف در حال حاضر و در روزهای آینده در آنجا خواهد ماند. ما عمیقا به کودکان این کشور متعهد هستیم و کارهای بیشتری باید از طرف آنها انجام شود.

وی یادآور شد: میلیون‌ها نفر همچنان نیازمند خدماتی چون بهداشت، تزریق واکسن نجات‌بخش علیه فلج اطفال و سرخک، تغذیه، مراقبت، سرپناه، آب و سرویس‌های بهداشتی هستند.

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد به مشکل آموزشی دختران افغان هم پرداخت و افزود: در سال‌های اخیر تلاش قابل ملاحظه‌ای برای دسترسی دختران به آموزش انجام شده است. ضروری است که این دستاوردها حفظ شود و تلاش‌ها برای دسترسی همه دختران افغان به آموزش برابر ادامه یابد.

فور تاکید کرد: در حال حاضر، یونیسف برنامه‌های نجات‌بخش خود را برای کودکان و زنان از طریق ارسال خدمات بهداشتی، تغذیه و آب به خانواده‌های بی‌خانمان افزایش می‌دهد. امیدواریم این اقدامات در مناطقی که پیش از این به خاطر ناامنی در دسترس نبودند هم گسترش یابد.

وی گفت: ما از طالبان و دیگر طرف‌ها می‌خواهیم که اطمینان دهند یونیسف و شرکای خدمات بشردوستانه ما برای رسیدن به کودکان نیازمند در هرجایی که هستند، دسترسی ایمن، به موقع و بی قید داشته باشند.

مدیر یونیسف افزود: همچنین همه بازیگران کمک‌های انسان‌دوستانه باید مطابق با اصول بشردوستانه فضای بی طرفانه، منصفانه، جوانمردانه و مستقل برای اقدام داشته باشند. تعهد ما به کودکان افغان روشن است و هدف ما این است که حقوق هرکدام از آنها محقق و محافظت شده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها