روسیه:

در حذف نام طالبان از فهرست گروه های تروریستی عجله نمی کنیم

اولگ سیرومولوتف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در حذف نام گروه طالبان از فهرست گروه های تروریستی عجله نمی کند.

در حذف نام طالبان از فهرست گروه های تروریستی عجله نمی کنیم
کد خبر: 511421
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۲:۱۶:۴۱

اعتمادآنلاین| سیرومولوتف روز دوشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: برای حذف نام طالبان از فهرست گروه های تروریستی و به رسمیت شناختن حکومت جدید افغانستان عجله ای نداریم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: باتوجه به اقدامات عملی دولت جدید افغانستان و تصمیم مربوطه شورای امنیت سازمان ملل اقدام خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد که طالبان پایان اقدامات جنگی، عفو مقامهای دولت سابق و اتباع افغانی همکاری کننده با آمریکا و ناتو را اعلام و بر عزم خود برای رعایت حقوق زنان در چارچوب سیستم حقوق اسلامی تاکید کرده و برقراری نظم در جامعه افغانستان را آغاز کرده است.

گروه طالبان بر اساس قطعنامه شورای امنیت در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل قرار دارد.

اعزام نیروی نظامی روسیه به افغانستان مطرح نیست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه امکان اعزام نیروهای نظامی این کشور به افغانستان را رد و خاطرنشان کرد که این موضوع در زمان حاضر مطرح نیست.

سیرومولوتف با بیان اینکه موضوع اعزام نیروی نظامی در دستور کار دولت روسیه قرار ندارد، اظهار داشت: گروه طالبان نیازی به حمایت نظامی هیچ کشوری ندارد.

وی افزود: چنین اقدامی با منافع روسیه مطابقت نمی کند. علاوه بر آن حکومت جدید افغانستان شروع به برقراری نظم در جامعه این کشور کردئه و نیازی به حمایت نظامی ندارد.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و توانست 24 مرداد و پس از سقوط دولت اشرف غنی، وارد کابل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها