کد خبر: 511415
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۱:۴۹:۲۱
| |

جاکارتا به کمک واکسیناسیون به ایمنی جمعی در برابر کرونا رسید

مقامات اندونزی اعلام کردند، پس از هفته ها مقابله با ویروس جهش یافته دلتای کرونا،« جاکارتا » به کمک واکسیناسیون به ایمنی جمعی در برابر این بیماری رسیده است.

جاکارتا به کمک واکسیناسیون به ایمنی جمعی در برابر کرونا رسید
کد خبر: 511415
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۱:۴۹:۲۱

اعتمادآنلاین| پس از بیش از یک ماه درگیری با ویروس جهش یافته دلتا در اندونزی که با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، مرگ و میر افراد در خانه ها و کمبود تمامی امکانات و داروها همراه بود؛ بالاخره این کشور طی هفته های اخیر توانست با افزایش سرعت واکسیناسیون، تعداد موارد مرگ را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، در روز 12 ژوئیه ( 21 تیر ) بیش از 14 هزار و 600 مورد ابتلا ثبت شده بود که روز گذشته این آمار به 700 نفر رسید.

« احمد ریزیا پاتریا » نماینده فرماندار جاکارتا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «جاکارتا وارد منطقه سبز شد و به ایمنی جمعی دست پیدا کرد.»

وی با اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون در پایتخت افزود: بیش از 54 درصد افراد در جاکارتا به طور کامل واکسینه شدند و بیشتر افراد نیز دوز اول را دریافت کردند.

بر این اساس، از آغاز اجرای برنامه سراسری واکسیناسیون در ماه ژانویه تنها حدود 11 درصد کل جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شدند.

با این وجود « پاندو ریونو » اپیدمولوژیست دانشگاه اندوزی گفت: نماینده فرماندار درباره مفهوم ایمنی جمعی دچار سوءتفاهم شده است. وی در ادامه افزود: «حتی اگر ما به 100 درصد واکسیناسیون دست پیدا کنیم، سطح ایمنی هنوز زیر 80 درصد باقی خواهد ماند زیرا اثربخشی واکسن تنها حدود 55 درصد است. »

بیش از 10 میلیون نفر در جاکارتا واکسن سینوواک چینی دریافت کردند و به تعدادی نیز واکسن آسترازنکا و برخی هم سینوفارم تزریق شده است.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی قرار است امروز درباره ادامه یا توقف محدودیت های اجتماعی که از ماه ژوئیه در جاوا و بالی برقرار شده بود، صحبت کند.

دولت اندونزی در هفته های اخیر مقررات محدودیت های اجتماعی را اعمال می‌کرد اما اجازه بازگشایی ظرفیتی محدود برای رستوران ها و مراکز خرید داده بود.

به رغم کاهش کلی ابتلا در این کشور، هنوز بیش از 12 هزار مورد ابتلا روز گذشته ثبت شده است و همچنان یکی از بدترین کشورها در شیوع ویروس کرونا در آسیا بوده است. از اواسط ماه ژوئیه در اندونزی بیش از هزار مرگ روزانه در اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که یکی از بالاترین آمار از نظر جهانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها