شمار قربانیان زلزله هائیتی از 2200 تن گذشت

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شمار قربانیان زلزله هائیتی به 2207 نفر رسید؛ 344 نفر همچنان مفقود هستند و 12 هزار و 268 نفر در این حادثه مجروح شده اند.

شمار قربانیان زلزله هائیتی از 2200 تن گذشت
کد خبر: 511374
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۹:۴۱:۵۰

اعتمادآنلاین| هشت روز پس از زلزله 7.2 ریشتری روز شنبه (14 اوت ) هائیتی، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی اداره حفاظت مدنی این کشور شمار کشته شدگان این زلزله افزایش یافته و به دو هزار و 207 نفر رسیده است. هزاران نفر در جنوب غربی این کشور بی خانمان و یا زیر آوارها گرفتار شدند و نزدیک به 30 هزار خانه در این زلزله تخریب شده و یا آسیب دیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، جری چاندرلر، مدیر اداره حفاظت مدنی هائیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: رساندن کمک های بشردوستانه به زلزله زدگان به دلیل ناامنی راه ها و حمله افراد ناشناس به کامیون های حاوی مواد غذایی و آب آشامیدنی با دشواری مواجه شده است.

لوفیگارو افزود: تلاش امدادگران برای نجات بازماندگان و پیدا کردن اجساد قربانیان همچنان تداوم دارد، اما به کندی و سختی پیش می رود، زیرا که پس لرزه های متعدد، رانش زمین، خسارت فراوان به جاده ها و مسیرهای ارتباطی و همچنین باران های سیل آسا ناشی از طوفان گرمسیری گریس عملیات امدادرسانی و جستجوی بازماندگان را مختل کرده است.

"نادشا میوبا" از مقامات بهداشتی هائیتی در گفت و گو با بی‌ بی سی هشدار داد: وضعیت بهداشت مردم و آوارگان در مناطق زلزله زده بسیار بحرانی است و امیدواریم که با شیوع وبا روبرو نشویم.

طبق اعلام سازمان زمین‌شناسی آمریکا (USGS) شدت این زلزله به حدی بود که حتی در کوبا نیز حس شده است. زمین لرزه 7 ریشتری سال 2010 در همین کشور، بیش از 220 هزار قربانی گرفت.

هائیتی به نوشته رسانه ها یکی از فقیرترین و خشن ترین کشورهای جهان است و علاوه بر بحران اقتصادی و خرابی و مرگ و میرِ ناشی از توفان های سهمگین استوایی، سال هاست که درگیر اختلافات شدید سیاسی است. این کشور با حدود 28 هزار کیلومتر مربع وسعت و 12 میلیون نفر جمعیت، بخشی از جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب در امریکای لاتین را تشکیل می دهد و پایتخت آن، شهر بندری «پورتوپرنس» است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها