چنی:

کاخ سفید برخورد با آمریکایی‌ها در افغانستان را تکذیب می‌کند

لیز چنی نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در انتقاد از نحوه خروج نیروهای کشورش از افغانستان در دولت بایدن گفت: کاخ سفید کتک خوردن و به گروگان گرفته شدن آمریکایی‌ها در افغانستان را انکار می کند.

کاخ سفید برخورد با آمریکایی‌ها در افغانستان را تکذیب می‌کند
کد خبر: 511337
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۸:۰۶:۲۲

اعتمادآنلاین| لیز چنی دختر دیک چنی معاون جورج بوش پسر روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت، این واقعیت که ما در حال حاضر برای محافظت از آمریکایی ها به طالبان متکی هستیم و کاخ سفید آنچه را که ما می دانیم در حال رخ دادن از جمله کتک خوردن آمریکایی ها و جلوگیری از رسیدن آنها به گیت های پرواز در فرودگاه ها و احتمالاً گروگان گرفته شدن آنها است را انکار می کند.

به گزارش ایرنا، چنی در پاسخ به مجری ان بی سی در مورد آنکه آیا بایدن می تواند از توافقی که ترامپ با طالبان در سال 1398 به امضاء رساند خارج شود گفت: من فکر می کنم در انجام دادن این کار هیچ مشکلی نیست زیرا وی نشان داده که می تواند به عنوان رییس جمهوری آمریکا از توافقنامه هایی مانند برنامه هسته ای ایران (برجام) و توافق اقلیمی پاریس که ترامپ از آنان خارج شد، بازگردد.

لیز چنی که در میان سیاستمداران زن در حزب جمهوریخواه عالی ترین مقام را داشت در اردیبهشت سال جاری پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات انتقاد کرد.

چنی همچنین پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره از رئیس جمهوری وقت ایالات متحده انتقاد کرد.

به دنبال روند بسیار کند خروج نیروها و شهروندان آمریکایی از افغانستان پیش از این نیز نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از نحوه خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت، باورکردنی نیست که طالبان شهروندان آمریکایی را به گروگان گرفته اند.

هیلی در مصاحبه با شبکه سی بی اس در اعتراض به نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: آنها با طالبان مذاکره نمی کنند و به طور کامل تسلیم طالبان شده اند. آنها پایگاه هوایی بگرام را که مرکز اصلی ناتو بود، تسلیم کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها