کد خبر: 511286
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۳:۳۱:۰۲
| |

سیلاب مرگبار در «تنسی» آمریکا جان 10 نفر را گرفت

در پی وقوع سیلاب شدید در ایالت «تنسی» آمریکا، دست‌کم 10 نفر جان خود را از دست دادند و 31 نفر نیز ناپدید شدند.

سیلاب مرگبار در «تنسی» آمریکا جان 10 نفر را گرفت
کد خبر: 511286
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۳:۳۱:۰۲

اعتمادآنلاین| «کریس دیویس» کلانتر شهرستان «همفریس» ایالت «تنسی» آمریکا به شبکه «WSMV» از زیرمجموعه شبکه سی ان ان گفت که دست‌کم ده نفر از جمله دو کودک نوپا روز گذشته (شنبه) در سیلاب شدید تنسی جان خود را از دست دادند.

به گزارش فارس، شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، کلانتر همفریس همچنین تصریح کرد تا شب گذشته (شنبه شب) به وقت محلی، سرنوشت 31 نفر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هیچ اثری از آن‌ها نیست و تیم جستجو و نجات در تلاش برای یافتن این افراد هستند.

بنا بر گزارش آژانس مدیریت امور اضطراری ایالت تنسی (TEMA)، سیل فاجعه‌بار در نزدیکی «ویورلی» منجر به مسدود شدن بزرگراه اصلی شهر (US-70) شده است.

طبق این گزارش، ویورلی در شهرستان همفریس در حدود 60 مایلی غرب نشویل قرار گرفته است و مقام‌های محلی گفته‌اند که یک مرکز اتحاد، شنبه شب برای کمک به افرادی که هنوز در جستجوی عزیزان خود بودند، فعال شده بود.

در پی بارش‌های سنگین روزهای اخیر و جاری شدن سیلاب، اوایل غروب روز گذشته، اداره مدیریت امور اضطراری شهرستان همفریس با ارسال پیامی از شهروندان این منطقه درخواست کرد که به شهر ویورلی سفر نکنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان ان، اداره مدیریت امور اضطراری تنسی وضعیت اضطراری سطح سه را به واسطه سیلاب مخرب فعال کرده است و از همه مردم مرکز تنسی درخواست کرده که از رانندگی یا عبور از جاده‌ها یا گذرگاههای سیلاب‌زده خودداری کنند.

طبق گزارش اداره مدیریت امور اضطراری تنسی از عصر روز شنبه، حدود 10 هزار نفر در شهرستان‌های «هیکمن»، «هوستون» و همفریس و بخش‌هایی از شهرستان دیکسون به دلیل وقوع سیلاب با مشکل قطعی برق مواجه شدند.

از طرف دیگر، گارد ملی تنسی اعلام کرد که حدود 50 سرباز را برای مقابله با سیلاب شدید مستقر کرده‌اند.

ژنرال «جف هولمز» فرمانده گارد ملی تنسی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود، در این خصوص نوشت: «اولویت اول ما کمک به ایجاد دسترسی به مناطق سیلاب‌زده و انجام عملیات نجات است».

از جمعه شب هفته گذشته پس از بارندگی‌های شدید و وزش طوفان سهمگین، در بخش‌هایی از غرب و مرکز تنسی هشدار وقوع سیلاب صادر شد.

بنا به گفته سازمان هواشناسی ملی نشویل، حداقل 15 اینچ باران در مک ایوین باریده است که ظاهراً رکورد قبلی بارندگی 24 ساعته در میانه تنسی را شکسته است.

بر اساس این گزارش، در عین حال، برآورد می‌شود که 10 تا 12 اینچ باران در سراسر دیکسون، هیکمن، هوستون و همفریس باریده است که منجر به وقوع سیلاب خطرناک شده است و خیابان‌ها را در خود غرق کرده است و به مناطق مسکونی آسیب‌هایی را وارد کرده است و گروههای عملیات جستجو و نجات را فعال کرده است.

گارد ملی ایالت تنسی گفت که یک فروند بالگرد بلک‌هاوک را به محل سیلاب فرستاده است و از خودروهای تاکتیکی و هاموی در عملیات نجات استفاده کرده است.

به گفته اداره امور اضطراری ایالت تنسی، روز یکشنبه ، وزارت بهداشت این ایالت در صدد است تیم‌های مشاوره بحران را به مناطق آسیب دیده اعزام می کند تا به بازماندگان کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها