کد خبر: 511235
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۱:۰۴:۰۱
| |

اتریش با پذیرش پناهجویان افغان مخالفت کرد

صدر اعظم اتریش طی مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که کشورش با پذیرش پناهجویان افغان که در حال گریز از شرایط فعلی افغانستان هستند، مخالف است.

اتریش با پذیرش پناهجویان افغان مخالفت کرد
کد خبر: 511235
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۱:۰۴:۰۱

اعتمادآنلاین| «سباستین کورتس» صدراعظم محافظه‌کار اتریش امروز (یکشنبه) اعلام کرد که «وین» در حال حاضر با پذیرش هرگونه شهروند افغان که در شرایط فعلی از افغانستان می‌گریزند، مخالف است.

به گزارش فارس بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اتریش در جریان بحران مهاجرت اروپا در بین سال‌های 2015 و 2016، به اندازه بیش از یک درصد از جمعیت خود پناهجو پذیرفت و کورتس سیاست خود را بر سختگیری در امر پذیرش پناهجویان متمرکز کرد و به همین دلیل از سال 2017 تاکنون در تمامی انتخابات پارلمانی کشورش پیروز شده است.

در حالیکه اتحادیه اروپا در تلاش است تا برای آن دسته از افغان‌هایی که در 20 سال گذشته از زمان حمله آمریکا و ناتو به افغانستان تاکنون به آن‌ها کمک کرده‌اند، اقداماتی را انجام دهد، کورتس تأکید کرده که ورود پناهجویان افغان به اتریش را نمی‌پذیرد.

صدر اعظم اتریش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «پلاس 24» که نسخه‌هایی از آن امروز منتشر شده است، گفت: «من به وضوح مخالف هستم که ما در حال حاضر به صورت داوطلبانه تعداد افراد بیشتری را (از افغانستان) پذیرش کنیم و چنین چیزی در دوران صدراعظمی من رخ نخواهد داد».

اتریش آن طور که در این گزارش آمده است بیش از 40 هزار پناهجوی افغان دارد که پس از آلمان دومین کشور اروپایی محسوب می‌شود که بیشترین تعداد پناهجویان افغان را پذیرش کرده است.

آمار و ارقام منتشر شده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) حاکی از آن است که آلمان با 148 هزار پناهجوی افغان، بیشترین تعداد پناهجویان افغان را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنا بر گزارش رویترز، اتریش یک کشور بی‌طرف محسوب می‌شود و عضو ناتو نیست و تعداد اندکی نظامی به افغانستان اعزام کرد و آن طور که در وب‌سایت ناتو گزارش شده است، اتریش، 16 نظامی برای «مأموریت پشتیبانی قاطع» که شامل آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان می‌شود، به افغانستان اعزام کرده بود.

کورتس در پاسخ به سؤالی در ارتباط با آن دسته از مردم افغانستان که با قدرت گرفتن طالبان در حال فرار از کشورشان هستند، گفت: «نظر من بر این نیست که باید تعداد افراد بیشتری را پذیرش کنیم. کاملاً عکس چنین چیزی است».

وی با اشاره به آن دسته از افغان‌هایی که به عنوان پناهجو در اتریش اقامت دارند، ادامه داد: «اتریش سهم بسیار بزرگ و زیادی داشته است».

صدر اعظم اتریش سپس ادامه داد که آن دسته از مردم افغانستان که از کشورشان در حال گریز هستند باید در منطقه غرب آسیا بمانند و کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و ازبکستان آن طور که آمار و ارقام کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان نشان می‌دهد، تنها به ترتیب 14 و 13 پناهجوی افغان را پذیرش کرده‌اند.

سباستین کورتس در حالی با پذیرش پناهجویان افغان مخالفت کرده است که روز گذشته (شنبه)، «اورسلا فن درلاین» رئیس‌ کمیسیون اروپا تأکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان تماس‌های فنی خود با طالبان را حفظ خواهد کرد اما هیچ مذاکرات سیاسی با این گروه نخواهد داشت و قصد ندارد آن را به رسمیت بشناسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها