کد خبر: 511195
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۴۷:۲۴
| |

میشل عون، رئیس جمهور لبنان:

دولت به زودی تشکیل می‌شود/ از همه اختیاراتم برای حل بحران سوخت استفاده کردم

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که دولت جدید این کشور به ریاست نجیب میقاتی به زودی تشکیل خواهد شد و اصلاحات را آغاز خواهد کرد.

دولت به زودی تشکیل می‌شود/ از همه اختیاراتم برای حل بحران سوخت استفاده کردم
کد خبر: 511195
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۰۹:۴۷:۲۴

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس جمهور لبنان در سخنانی در کاخ بعبدا گفت: دولت با ریاست و همکاری نجیب میقاتی به زودی تشکیل می‌شود تا قادر به انجام اصلاحات باشد و اعتماد فراکسیون‌های پارلمانی را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، وی گفت: تصمیم ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان برای لغو یارانه سوخت بحران را وخیم‌تر کرد. من از دولت خواستم راهکار فراگیری را برای بحران سوخت پیدا کند. از اوایل بحران سوخت من برای حل عملی و سریع این مسئله تلاش می‌کنم.

وی گفت: من از تمام اختیاراتم در قانون اساسی برای حل بحران سوخت استفاده کردم. با همکاری و همبستگی به نتایج مطلوب خواهیم رسید. ما به تلاش برای رسیدن به راه حل ادامه می‌دهیم. ما بخشی از یارانه سوخت را از خزانه دولت تأمین خواهیم کرد.

در نشست کاخ بعبدا که با حضور ریاض سلامه و حسان دیاب، نخست وزیر موقت، و وزرای دارایی و آب و برق برگزار شد، با پیشنهاد وزارت دارایی برای باز شدن حساب موقتی در بانک مرکزی برای حمایت فوری و فوی العاده از سوخت موافقت شد.

در این نشست اقدامات لازم و هماهنگی میان گروه‌های امنیتی و نظامی برای ممانعت از انبار کردن و احتکار سوخت اتخاذ شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها