کد خبر: 510813
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۱:۴۱:۴۳
| |

نجیب میقاتی دیدار جدید با عون را مثبت خواند/ الاخبار از توزیع برخی پست‌های دولت خبر داد

نخست وزیر مکلف لبنان اعلام کرد، گفت‌وگویش با رئیس جمهوری این کشور در فضای مثبتی انجام شد.

نجیب میقاتی دیدار جدید با عون را مثبت خواند/ الاخبار از توزیع برخی پست‌های دولت خبر داد
کد خبر: 510813
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۱:۴۱:۴۳

اعتمادآنلاین| نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان با بیان اینکه گفت‌وگویش با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در فضای مثبتی انجام شد، گفت، تشکیل دولت به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی این اظهارات را پس از دهمین دیدار با عون پیرامون تشکیل دولت جدید مطرح کرد.

میقاتی معتقد است عدم تشکیل دولت اشتباه بزرگی است و افزود، دنبال رفع موانع موجود است تا دولت تشکیل شود.

وی شایعات درباره اینکه سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان مانع از تشکیل دولت می‌شود، گفت، این شایعات صحت ندارند و حریری یکی از حامیان اصلی است.

نخست‌وزیر مکلف لبنان افزود، دائما با حریری و دیگر نخست وزیران سابق لبنان در ارتباط است و همگی خواستار تشکیل دولت هستند.

میقاتی 26 ژوئیه پس از رایزنی‌های پارلمانی که در جریان آن رای 72 تن از نمایندگان را کسب کرد، برای تشکیل دولت جدید مکلف شد.

اما منابع آگاه از این دیدار به روزنامه لبنانی الاخبار گفتند، مذاکرات عون و میقاتی درمورد برخی پست‌های وزارتی متوقف شده است. درست است که توافق شد وزارت کشور سهم نخست وزیر مکلف باشد اما در مورد وزارت اقتصاد هنوز تصمیم گیری نشده که آیا سهم عون خواهد بود یا حزب قومی سوری.

به گفته این منابع، درخصوص وزارت دادگستری که سهم رئیس جمهوری خواهد بود، میقاتی به نامزد این وزارتخانه که عون معرفی کرده، اعتراض دارد.

از میان وزارتخانه هایی که بحثی در مورد آنها نیست، وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش است که میشل عون موافقت کرده وزارت ارتباطات سهم جریان المرده و وزارت آموزش و پرورش هم سهم حزب سوسیال دموکرات باشد و وزارت امور اجتماعی هم سهم خودش باشد.

میقاتی همچنین از دو حزب شیعه لبنان(جنبش امل و حزب الله) اسامی وزیرانی را که تاکنون بر سر آنها توافق شده، دریافت کرد. از جمله این اسامی یوسف خلیل برای وزارت دارایی است البته نبیه بری نام عبدالله ناصرالدین، وابسته اقتصادی در سفارت لبنان در واشنگتن را هم به میقاتی داده که در صورت عدم توافق با خلیل، ناصرالدین جایگزین او شود.

اما تکلیف وزارت کشاورزی هنوز مشخص نیست که سهم دو حزب شیعه خواهد شد یا خیر. دو حزبی که تاکنون علاوه بر وزارت دارایی، وزارتخانه های کار و فرهنگ را نیز در اختیار دارند.

وزارت بهداشت هم اعلام کرده وزیر این پست فراس الابیض، مدیرکل بیمارستان دولتی بیروت خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها