کد خبر: 510127
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۷:۴۱:۰۳
| |

پایگاه خبری پولیتیکو:

آمریکا در حال برنامه ریزی برای خروج تمام کارکنان سفارتش در کابل است

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد آمریکا در حال برنامه ریزی برای خروج کامل نیروهای سفارتش در افغانستان همزمان با نزدیک شدن طالبان به کابل است.

آمریکا در حال برنامه ریزی برای خروج تمام کارکنان سفارتش در کابل است
کد خبر: 510127
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۰۷:۴۱:۰۳

اعتمادآنلاین| این رسانه آمریکایی جمعه شب به وقت محلی در گزارشی به نقل از منابع خود اعلام کرد حملات گسترده طالبان باعث به زانو در آمدن دولت افغانستان شده و پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از کابل است.


به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز پیش از این گزارش داد سفارت آمریکا در کابل به کارکنان خود دستور داده است اسناد و مدارک حساس را امحا کنند.


سی ان ان به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد به کارکنان سفارت آمریکا در کابل دستور داده شده است قبل از ترک سفارت، اسناد و مدارک موجود در آن را از بین ببرند.


این شبکه تلویزیونی آمریکایی ادامه داد کارکنان سفارت همچنین موظف شده اند وسایلی را که ممکن است برای اهداف تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار گیرند، از جمله پرچم‌ها و نشان‌های دولتی و نظامی این کشور را نابود کنند.


سی ان ان در ادامه این گزارش آورده است که یک مقام دیپلماتیک آمریکا می گوید براساس برآوردهای یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی، این احتمال وجود دارد که کابل در هفت روز یا حتی 72 ساعت آینده کاملا محاصره شود.

شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا نیز اعلام کرد همزمان با افزایش حملات و پیشروی های طالبان در افغانستان تفنگداران آمریکایی از روز جمعه برای کمک به تخلیه کارکنان سفارت وارد کابل شده اند.


به گزارش این شبکه تلویزیونی آمریکایی، انتظار می رود که این نظامیان تا آخر هفته در محل باشند و بتوانند از تخلیه چند هزار نفره در روز اعم از شهروندان آمریکایی و افغانستانی پشتیبانی کنند.


جان کربی سخنگوی پنتاگون در واشنگتن به خبرنگاران در واکنش به بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان گفت که ورود دو گردان تفنگداران دریایی و یک گردان از سربازان ارتش روز جمعه به کابل آغاز شده است تا به وزارت امور خارجه کمک کنند.


آمریکا همزمان با پیشروی طالبان در افغانستان،برای خروج کارکنان سفارت خود سه هزار نیرو به این کشور اعزام کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها