کد خبر: 510054
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۱:۲۳:۲۸
| |

کانادا در انتظار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی

نخست وزیر کانادا قصد دارد تا 20 سپتامبر 2021 و با هدف تایید از سوی رای‌دهندگان برای برنامه‌های پر هزینه دولت به منظور مقابله با کرونا، انتخابات زودهنگام برگزار کند.

کانادا در انتظار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی
کد خبر: 510054
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۱:۲۳:۲۸

اعتمادآنلاین| جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار است روز یکشنبه خبر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کند. معاون‌های او چندین ماه پیش گفته بودند که لیبرال‌های حاکم در کشور به دنبال انتخابات پیش از پایان 2021 هستند و دو سال زودتر می‌خواهند انتخابات را برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترودو تنها دارای دولت اقلیت است و برای اعمال قانون به احزاب دیگر متکی است و در ماه‌های اخیر از آنچه مانع مخالفان می‌نامد، شکایت کرده است.

لیبرال‌ها به دلیل برنامه‌های حمایتی از افراد و مشاغل در مقابل کرونا بدهی زیادی به دولت تحمیل کرده‌اند. آنها قصد دارند تا 80 میلیارد دلار دیگر که سه تا چهار درصد تولید ناخالص ملی است در سه سال آتی به اقتصاد کشور تزریق کنند.

ترودو در سال 2015 با کسب اکثریت در مجلس 338 کرسی پارلمان کانادا نخست وزیر شد اما در سال 2019 پس از انتشار تصاویری قدیمی مربوط به پوشیدن ماسک سیاهرنگ، دولت او اکثریت را در پارلمان از دست داد.

احزاب اپوزیسیون می‌گویند که انتخابات هم غیرضروری و هم خطرناک است و علت آن را هم موج چهارم کرونا می‌دانند.

لیبرال‌ها می‌دانند که این انتخابات یک قمار برای آنهاست و با توجه به نظرسنجی‌های اخیر، این حزب اکثریت را ندارد و به دلیل موج چهارم کرونا در کشور، خطر زیادی جان مردم را برای رای دادن در حوزه‌های رای‌گیری تهدید می‌کند.

بر اساس نظرسنجی موسسه " Abacus" که روز پنجشنبه انجام شد، لیبرال‌ها 37 درصد و حزب محافظه‌کارها 28 درصد را در انتخابات کسب می‌کنند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ششم تا یازدهم اوت 2021 و از 3000 نفر انجام شد. لیبرال‌ها در حال حاضر 155 کرسی از 338 کرسی را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها