کد خبر: 509881
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

پنتاگون:

طالبان در پی رسیدن به اهدافش از طریق خشونت است

سخنگوی پنتاگون با قابل اجتناب دانستن سقوط کابل به‌دست طالبان، گفت آمریکا متعهد است که تا پایان ماه جاری میلادی به دولت افغانستان کمک کند اما برای بعد از آن هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

طالبان در پی رسیدن به اهدافش از طریق خشونت است
کد خبر: 509881
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ۰۷:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت نابسامان و پرتنش افغانستان بعد از خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از این کشور پاسخ داد.

به گزارش فارس، کربی طی نشست خبری در پنتاگون، گفت: «من در مورد وضعیت امنیتی در افغانستان گمانه‌زنی نمی‌کنم و بر حمایت از نیروهای افغان از طریق زمینی و هوایی تمرکز می‌کنم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه اقدامات طالبان با آنچه در مذاکرات متعهد شدند ناسازگار است، توضیح داد: «تنها راهکار [بحران افغانستان] سیاسی است. طالبان به پیشروی ادامه می‌دهد و یک استراتژی نظامی افغانستان وجود دارد که ما تا آنجا که ممکن است از آن حمایت می‌کنیم».

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره احتمال سقوط کابل نیز اظهار داشت: «کنترل طالبان بر کابل امری غیر قابل اجتناب نیست و نیروهای آمریکایی برای محافظت از دیپلمات‌های ما [در کابل] حضور خواهند داشت».

کربی همچنین افزود: «ما متعهد هستیم که تا پایان ماه [آگوست] به دولت افغانستان کمک کنیم و برای پس از آن هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها