کد خبر: 509870
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۰:۵۴
| |

همزمان با پیشروی طالبان:

کاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در کابل در حال بررسی است

همزمان با پیشروی طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان، گفتگوهایی درباره کاهش بیشتر کارمندان سفارت آمریکا در کابل در میان مقام‌های وزارت خارجه این کشور در جریان است.

کاهش تعداد کارمندان سفارت آمریکا در کابل در حال بررسی است
کد خبر: 509870
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۰:۵۴

اعتمادآنلاین| در حال حاضر، وزارت امور خارجه آمریکا در تلاش است تا پرسنل اصلی سفارت را شناسایی کند و به احتمال زیاد در روزها یا هفته‌های آینده نوعی کاهش نسبی پرسنل رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌ان، سفارت در حال حاضر تعداد دیپلمات‌ها را در کابل در اوایل سال جاری که صدها نفر در آنجا خدمت می‌کردند، کاهش و به تدریج در ماه‌های اخیر به کاهش کلی نیز ادامه داد. کاهش نسبی ادامه تلاش‌ها برای کمتر کردن دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت آمریکا به دلیل وضعیت امنیتی در افغانستان است.

منابع مطلع می‌گویند، هنوز هیچ تصمیم نهایی در مورد جزئیات یک کاهش بیشتر گرفته نشده است، اما انتظار می‌رود این تصمیم در روزهای آینده مشخص‌تر شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این گفتگوها گفت، موضع آمریکا از زمان ارسال این دستور به سفارت در آوریل 2021، تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: این وزارتخانه به صورت روزانه تهدیدها را ارزیابی می‌کند تا تعیین کند که وضعیت کارکنان به نفع کسانی است که در سفارت خدمت می‌کنند و چگونه می‌توانیم آنها را مصون نگه داریم.

یک مقام دفاعی گفته که ارتش آمریکا به طور گسترده از کاهش تعداد پرسنل سفارت آمریکا حمایت خواهد کرد چون در صورت لزوم برای تخلیه، انجام این کار با تعداد بیشتری از افراد دشوارتر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارتش از امنیت و قابلیت حمل و نقل دائمی برخوردار است تا در صورت نیاز، بتواند سفارت را تخلیه کند و آمادگی این کار را دارد، همچنین تاکید کرد که ارتش می‌داند هرگونه تصمیم درباره سفارت بر عهده وزارت خارجه است.

به گفته این مقام دفاعی‌ آمریکا، در صورت دستور تخلیه سفارت، برنامه آمریکا این است که تعدادی از نیروهای آمریکایی را در آن زمان برای اطمینان از امنیت در سفارت، فرودگاه و جاده‌ها و حریم هوایی بین این دو مستقر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها