مدیرکل شورای روابط بین‌المللی روسیه مطرح کرد:

مسکو برای خوشایند آمریکا تغییر موضع نمی‌دهد

مدیرکل شورای روابط بین‌المللی روسیه تاکید کرد، مسکو در موضع خود درخصوص شماری از مسائل بین‌المللی کلیدی به منظور تحقق انتظارات واشنگتن تجدیدنظر نخواهد کرد و این موجب تشدید تحریم‌های آمریکا میشود.

مسکو برای خوشایند آمریکا تغییر موضع نمی‌دهد
کد خبر: 509741
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ۰۸:۳۲:۳۱

اعتمادآنلاین| آندری کورتونف، مدیرکل شورای روابط بین‌المللی روسیه در مصاحبه با تاس تاکید کرد: پس از نشست روسیه - آمریکا در ژنو، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار تامل چند ماهه شد تا زمانی فرا برسد که بشود حرف دقیق تری درباره چشم انداز روابط مسکو - واشنگتن بیان کرد.

به گزارش ایسنا، کورتونف گفت: می‌توان تصور کرد که او چندین ماه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرصت داد تا اصلاحات را انجام دهد. طی این چند ماه روسیه باید نشان دهد که تکالیف خود را انجام داده و سیاست آن تغییر کرده است. اگر طرف آمریکایی واقعا اینطور فکر میکند، پس چنین انتظاراتی بیهوده است، البته چون رهبری روسیه اصلا آمادگی ندارد تا چنین تغییرات بنیادینی در سیاست خود اعمال کند.

این کارشناس روس پیش‌بینی کرد که طرف آمریکایی به شدت از امتناع مسکو برای تحقق انتظارات واشنگتن سرخورده شود.

او گفت: در این صورت به احتمال زیاد شاهد تحریم‌ها و سرکوب‌های دیگری علیه کرملین خواهیم بود. بسیاری در آمریکای بایدن خواستار این امر شده‌اند. همچنین پیش از انتخابات در روسیه لفاظی و موضع گیری مسکو در قبال غرب شدیدتر خواهد شد.

این تحلیلگر تأکید کرد که هر دو کشور علاقمند به ادامه گفتگوی ثبات استراتژیک هستند، اما حتی در اینجا چند سوال در مورد شکل و جنبه‌های مورد بحث باقی مانده است.

کورتونف همچنین گفت: روسیه و ایالات متحده اختلافات منطقه‌ای حل نشده زیادی دارند، از اوکراین و ایران گرفته تا لیبی.

مدیرکل شورای روابط بین‌المللی روسیه گفت: متأسفانه ما هیچ تغییر مثبت عمده‌ای را برای بهتر شدن اوضاع نمی‌بینیم. تنها دستاورد و مورد بسیار عجیب از این نظر، این است که روسیه پس از کانادا به دومین تامین کننده بزرگ نفت به ایالات متحده تبدیل شده است. این امر با در نظر گرفتن سیاست تحریم و رقابت در بازار انرژی تا حدی شگفت‌آور است.

کورتونف در خاتمه نتیجه‌گیری کرد: دست‌کم گرفتن اهمیت احیای برخی از کانال‌های ارتباطی، مشورت‌هایی که در حال انجام است و پیش‌بینی‌پذیری و عقلانیت بیشتر سیاست‌های ایالات متحده اشتباه خواهد بود. با این وجود، روابط مسکو و واشنگتن همچنان روابط رقابتی است و نه همکاری. و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شاید چیزی در جهت مثبت‌تری تغییر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها