سئول:

رزمایش مشترک با آمریکا، تهدیدی برای کره شمالی نیست

وزارت خارجه کره جنوبی در واکنش به هشدار نفر دوم قدرتمند در پیونگ‌یانگ، گفت رزمایش نظامی مشترک با آمریکا اساساً ماهیت دفاعی دارد.

رزمایش مشترک با آمریکا، تهدیدی برای کره شمالی نیست
کد خبر: 509636
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۰:۴۷:۵۳

اعتمادآنلاین| هشدار خواهر رهبر کره شمالی درباره رزمایش مشترک سئول-واشنگتن در شرق آسیا، با واکنش کره جنوبی همراه شد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه کره جنوبی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش نظامی این کشور با آمریکا، تهدیدی برای هیچ کشور از جمله کره شمالی به‌حساب نمی‌آید.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «رزمایش مشترک آمریکا-کره جنوبی، یک رزمایش سالیانه با ماهیت دفاعی است و مسئله‌ای است که واشنگتن و سئول در سطح اتحاد خود بر سر آن تصمیم‌گیری کرده‌اند».

سئول در واکنش به مخالفت‌های چین و کره‌شمالی با این رزمایش، توضیح داد: «باور داریم که بیشتر اعضای جامعه بین‌المللی کاملا درک می‌کنند که رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، یک رزمایش دفاعی سالیانه است پس هیچ تهدیدی برای یک کشور خاص از جمله کره شمالی نیست».

پیش از این، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، کره جنوبی و آمریکا به دلیل پیش‌بردن برنامه رزمایش‌های مشترک سالانه خود که قرار است این هفته آغاز شود، با تهدید امنیتی جدی‌تر مواجه خواهند شد.

در کنار این هشدار، «وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز با انتقاد از رزمایش نظامی سئول-واشنگتن، گفت این اقدام به هیچ‌وجه سازنده نیست و دو کشور باید از فعالیت‌هایی که تنش‌ها با پیونگ‌یانگ را بیشتر می‌کند، اجتناب نمایند.

علی‌رغم هشدار کره شمالی مبنی بر این که این تمرینات نظامی مانع پیشرفت در بهبود روابط بین دو کره می‌شود، کره جنوبی و ایالات متحده از امروز آموزش‌های مقدماتی را برای تمرینات بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، آغاز کردند.

ایالات متحده حدود 28 هزار و 500 نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای 1950-1953 مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد.

این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها