تیراندازی مرگبار در آمریکا؛ دو مامور پلیس هدف قرار گرفتند

در ادامه خشونت های مسلحانه در شهرهای آمریکا؛ 2 مامور پلیس شیکاگو ساعاتی پیش هدف گلوله قرار گرفتند که یک تن جان خود را از دست داد و دیگری به شدت زخمی شد.

تیراندازی مرگبار در آمریکا؛ دو مامور پلیس هدف قرار گرفتند
کد خبر: 509375
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۵:۰۰:۱۰

اعتمادآنلاین| این نخستین مامور پلیس شیکاگوست که از هنگام آغاز دوره شهرداری لوری لایتفوت در 2019، جان خود را در خشونت های مسلحانه از دست می دهد.

به گزارش ایرنا، دو مامور پلیس شیکاگو در دسامبر 2018 در هنگام تعقیب و گریز خودرویی با یک مظنون، بر اثر برخورد به درخت، جانشان را ازدست دادند.

به گزارش شبکه سی ان ان؛ بنابر داده های ثبت شده در اداره پلیس شیکاگو، از روز جمعه تا روز دوشنبه 83 تن هدف گلوله قرار گرفته اند که از این تعداد 14 نفر کشته شدند که یکی از کشته شدگان عضو گارد ملی ایالت ایلینوی بوده است.

با روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، این کشور شاهد افزایش هرچه بیشتر و بدون وقفه خرید سلاح از سوی شهروندان آمریکایی بوده که کارشناسان آن را از علل شدت گرفتن تیراندازی های وسیع در آمریکا دانسته اند.

بنابر تازه ترین آمار، در اوایل ماه ژوئیه و فقط طی مدت 72 ساعت در سراسر آمریکا 400 مورد تیراندازی رخ داده که به قتل 150 نفر انجامید. تمامی این تیراندازی ها و کشتار تنها در مدت 72 ساعت از روز جمعه تا یکشنبه چهارم ماه ژوئیه (13 تیر ماه) رخ داده است.

همچنین 21 مورد خشونت مسلحانه در 2 روز در شهر نیویورک، 26 قربانی گرفته است. اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که تنها در 13 تیر ماه، در این شهر 12 مورد حادثه تیراندازی روی داده که 13 قربانی داشته که نشانگر افزایش شمار خشونت با سلاح گرم در مدت مشابه داشته است. شمار حوادث خشن با سلاح گرم در نیویورک در سال جاری میلادی 767 مورد تیراندازی با 885 قربانی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (2020) 40 درصد افزایش نشان می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها