کد خبر: 509350
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۵:۰۵
| |

ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا:

اگر تلاش من نبود، تاکنون 100 میلیون نفر بر اثر کرونا مرده بودند

رئیس‌جمهور ایالات متحده بار دیگر مدعی شد، اگر تلاش‌های دولت وی برای تسریع تولید واکسن کووید-19 نبود، تاکنون 100 میلیون نفر بر اثر کرونا جان باخته بودند.

اگر تلاش من نبود، تاکنون 100 میلیون نفر بر اثر کرونا مرده بودند
کد خبر: 509350
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۵:۰۵

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در ایالات متحده برآورد کرد که بدون تلاش‌های دولت وی در تسریع تولید واکسن «کووید-19»، 100 میلیون نفر جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش فارس، بنا بر گزارش «یاهونیوز»، ترامپ شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» بار دیگر مدعی شد در صورتی‌ که ابتکار عمل دولت وی موسوم به عملیات «Warp Speed» (سرعت فوق العاده‌) برای تسریع تولید واکسن کرونا در آمریکا پیش نرفته بود، آمار مرگ و میر ناشی از فاجعه شیوع بیماری همه‌گیر کرونا شبیه به فاجعه بیش از یک قرن پیش در زمان شیوع بیماری همه‌گیر آنفولانزای اسپانیایی می‌شد.

وی در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم که اگر در دوران دولت ترامپ، واکسنی را ارائه نمی‌کردیم، ممکن بود که 100 میلیون نفر مشابه آن‌چه در سال 1917 داشتیم، از بین بروند. آنفولانزای اسپانیایی را در نظر بگیرید، 100 میلیون نفر، تا حدود 100 میلیون نفر مردند. فکر می کنم ما در آن وضعیت قرار داریم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها