کد خبر: 509321
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۱:۱۸:۳۹
| |

کشته شدن 240 غیرنظامی اتیوپی در اثر حمله توپخانه‌ای

حمله توپخانه‌ای شورشیان "جبهه آزادی بخش تیگرای" به اردوگاه پناه جویان در اقلیم خودگردان «عفر» به کشته شدن 240 غیر نظمی نفر از جمله 107 کودک منجر شد.

کشته شدن 240 غیرنظامی اتیوپی در اثر حمله توپخانه‌ای
کد خبر: 509321
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۱:۱۸:۳۹

اعتمادآنلاین| دفتر ارتباطات دولت خودمختار اقلیم «عفر» (شمال اتیوپی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که جبهه آزادی بخش مردمی تیگرای دیشب اردوگاه پناه جویان را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده که 240 نفر از جمله 107 کودک اتیوپیایی ساکن اردوگاه جان خود را در اثر این حمله توپخانه‌ای از دست داده‌اند.

ماه گذشته برای نخستین‌بار جنگ در اقلیم تیگرای در شمال اتیوپی به اقلیم خودگردان عفر کشیده شد.

دولت اتیوپی در نوامبر سال گذشته (2020) ضمن تروریستی خواندن جبهه آزادی‌بخش مردمی تیگرای که دولت منطقه‌ای تیگرای را اداره می‌کرد به این اقلیم لشکرکشی کرد و در زمان کوتاهی کنترل «شهر مکله» مرکز این اقلیم خودگردان را در دست خود گرفت.

اما نیروهای مدافع تیگرای پس از مدتی درگیری با نیروهای دولت فدرال مجددا توانسته‌اند بخش‌های بزرگی از تیگرای را بازپس بگیرند و در نهایت توانستند «مکله» مرکز این اقلیم را دوباره تحت کنترل خود درآورند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد شهر "لالی بلا" در اتیوپی که در فهرست میراث جهانی سازمان ملل به ثبت رسیده و مقصد گردشگری مهمی در این کشور محسوب می شود، به دست شورشیان جبهه آزادی بخش تیگرای تصرف شده است.

شاهدان عینی روز پنجشنبه به رویترز گفتند که نیروهای منطقه تیگرای (Tigray)در اتیوپی کنترل شهر لالی بلا(Lalibela)را که کلیساهای معروف سنگ تراشی شده آن در فهرست میراث جهانی سازمان ملل متحد قرار دارد، به دست گرفته اند. گزارش ها حاکی از فرار ساکنان این منطقه است.

لالی بلا همچنین مکانی مقدس برای میلیون ها مسیحی ارتدوکس اتیوپی در منطقه "ولو شمالی" در شمال اتیوپی است.

در هفته های اخیر درگیری ها از تیگرای به دو منطقه همسایه، آمهارا و عفار منجر به فرار بیش از 250 هزار نفر شده است.

درگیری بین دولت اتیوپی و شورشیان وابسته به جبهه موسوم به آزادی‌بخش مردم تیگرای در ماه نوامبر سال گذشته (آبان 99) آغاز شده است. این درگیری‌ها تاکنون منجر به آوارگی نزدیک به دو میلیون نفر شده و 400 هزار نفر را هم در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها