اسرائیل به دنبال بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت است

تل آویو در تلاش است حادثه برای یک کشتی این رژیم در دریای عمان را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار دهد.

اسرائیل به دنبال بررسی حادثه نفت‌کش در شورای امنیت است
کد خبر: 508148
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| رژیم صهیونیستی به دنبال آن است حمله به یک نفتکش تحت مدیریت میلیاردر اسرائیلی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند تل‌آویو خواستار آن است که ایران را به دلیل وقوع این حمله تحت فشار بین‌المللی قرار دهد.

هنوز هیچ گروه یا کشوری مسئولیت حمله به این نفتکش را به عهده نگرفته است، اما رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ مستنداتی ایران را به دست داشتن در آن متهم کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داده‌اند لاپید به دیپلمات‌های ارشد این رژیم دستور داده به دنبال اقدام علیه ایران در شورای امنیت به دلیل وقوع این حمله باشند.

او در توییتر نوشت: «من به سفارتخانه‌هایمان در واشنگتن، لندن و سازمان ملل دستور داده‌ام با رابط‌هایشان در دولت و هیئت‌های مرتبط در مقر سازمان ملل در نیویورک همکاری کنند. ایران فقط مشکل اسرائیل نیست بلکه صادرکننده تروریسم، خرابکاری و بی‌ثباتی‌ای است که به همه ما صدمه می‌زند.»

روزنامه تایمز اسرائیل هم بامداد یکشنبه گزارش داده یائیر لاپید در گفت‌وگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن»، خواستار پاسخ بین‌المللی به این حمله شده است.

این روزنامه همچنین گزارش داده رژیم صهیونیستی در راستای تلاش برای افزایش فشار بین‌المللی علیه ایران اطلاعات مربوط به حادثه نفتکش را در اختیار کشورهای آمریکا و انگلیس قرار داده است.

«والانیوز» به نقل از منابع ناشناس نوشته اسرائیل خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در خصوص حمله به این نفت‌کش و تشکیل جلسه شورای امنیت شده است.

روز جمعه یک گروه اطلاعاتی-امنیتی دریایی موسوم به «دریاد گلوبال» در گزارشی اعلام کرد، یک کشتی که با پرچم لیبریا در حال حرکت در 280 کیلومتری بندر الدقم در دریای عمان بود، با یک هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار گرفته و احتمالا زمانی که برفراز آن پرواز می‌کرده، شراره‌های آتش بر روی کشتی ریخته است.

این گروه همچنین مدعی است که کشتی مِرسِر استریت سپس برای بار دوم نیز هدف حمله قرار گرفت که باعث وقوع انفجار در عرشه کشتی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها