کد خبر: 506626
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۷:۲۲:۳۹
| |

پولیتیکو:

ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق به مستشاری تغییر می کند

نشریه پولیتیکو گزارش داد مقامات آمریکایی و عراقی در حال نهایی کردن طرحی برای تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق به مستشاری هستند.

ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق به مستشاری تغییر می کند
کد خبر: 506626
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۷:۲۲:۳۹

اعتمادآنلاین| پایگاه خبری پولیتیکو روز پنجشنبه به وقت محلی در گزارشی به نقل از منابع مطلع نوشت مقامات قصد دارند این تغییر را روز دوشنبه پس از دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید اعلام کنند.


به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی نوشت این طرح شامل خروج نظامیان آمریکا نیست و گروهی از این نظامیان برای مدت نامعلوم در خاک عراق باقی خواهند ماند.


به نوشته پولیتیکو، نظامیانی که در خاک عراق باقی می‌مانند وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی، لجستیک و شناسایی از نیروهای عراقی در مبارزه با داعش را به عهده خواهند داشت.

جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز به پولیتیکو گفت جلسات در سطح وزیران نمایانگر گستردگی این مشارکت و اهمیتی است که دولت بایدن عراق را به عنوان نقطه اتکای ثبات در خاورمیانه می داند.


پایگاه خبری پولیتیکو نوشت رویکرد دولت بایدن به عراق در تضاد با اوضاع افغانستان است زیرا آمریکا طولانی ترین جنگ خود را به پایان می رساند. در عراق ، مقامات آمریکایی و عراقی به دنبال مشارکت نظامی طولانی مدت هستند.


در افغانستان انتظار می رود تمام نیروهای آمریکایی تا 31 اوت خاک افغانستان را ترکنند به غیر از حدود 600 نفر که برای کمک به امنیت سفارت ایالات متحده و فرودگاه کابل باقی خواهند ماند.

پیش از این، نشریه "وال استریت ژورنال" گزارش داد مقام های ارشد آمریکایی و عراقی قصد دارند بیانیه ای صادر کنند که در آن از نیروهای نظامی آمریکا خواسته می شود تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها