کد خبر: 505881
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۳:۰۹
| |

رایزنی تلفنی وزیران خارجه چین و ایران درباره روابط دوجانبه و افغانستان

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان سفر به مصر با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره روابط دوجانبه و مساله افغانستان تلفنی گفت و گو کرد.

رایزنی تلفنی وزیران خارجه چین و ایران درباره روابط دوجانبه و افغانستان
کد خبر: 505881
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۰۸:۲۳:۰۹

اعتمادآنلاین| رادیو بین المللی چین روز دوشنبه گزارش کرد وانگ وایی در این تماس گفت: پکن از سهم مثبت «حسن روحانی» رییس جمهوری و دولت ایران در توسعه روابط بین چین و ایران در طول 8 سال گذشته قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد که چین مایل است همراه با «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری منتخب و دولت جدید ایران ضمن ارتقا این روند حاکم میان دو کشور به شیوه ای مبتنی بر اعتماد متقابل و حمایت از یکدیگر، تقویت مبادلات دوستانه و همکاری، مخالفت مشترک با یک جانبه گرایی و قلدری، دفاع قاطعانه از چند جانبه گرایی و انصاف و عدالت بین المللی، در مسیر حفاظت هر چه بهتر از منافع مشترک چین و ایران و کشورهای در حال توسعه تلاش کند.

وزیر امور خارجه چین ادامه داد که کشورش از ایران بابت حمایت از چین در مسائل مرتبط با منافع کلیدی قدردانی می کند و به حمایت از ایران در جهت حفظ حاکمیت و عزت ملی، انتخاب سیستم سیاسی و مسیر توسعه متناسب با شرایط ملی و دفاع از حقوق و منافع قانونی این کشور ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه ایران نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از چین بابت تامین واکسن و محصولات ضد کرونا برای ایران و حمایت از ایران در مسیر مبارزه با بیماری کووید-19، نسبت به تقویت همکاری ایران با چین علیه همه گیری کرونا ابراز امیدواری کرد.

ظریف گفت: ایران اهمیت بسیار زیادی برای روابط با چین قائل است و معتقد است که این روابط بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، بیش از پیش تعمیق پیدا خواهد کرد.

وزرای امور خارجه چین و ایران در ادامه گفت وگوی تلفنی خود پیرامون موضوعاتی از جمله وضعیت افغانستان نیز به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها