کد خبر: 505494
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۴۳:۳۷
| |

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

بامداد امروز (شنبه) همزمان با یورش نیروهایی از ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های قبیله عربی "العکیدات" در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای قبایل عربی و شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در این منطقه آغاز شدند.

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه
کد خبر: 505494
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۴۳:۳۷

اعتمادآنلاین| برخی منابع محلی در حومه دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند: درگیری‌ها بامداد امروز پس از آن آغاز شدند که گروه‌های مردمی از قبیله العکیدات و دیگر طوایف حمله مسلحانه‌ای را علیه پایگاه‌های تشکیلات وابسته به ارتش آمریکا در شهرک ذیبان آغاز کردند، در واقع این حمله در پاسخ به یورش بامداد جمعه یک گروه شبه‌نظامی وابسته به ارتش آمریکا به این شهرک و کشتن یک پدر و پسر از اعضای قبیله انجام شد.

به گزارش ایسنا، منابع یاد شده اظهار کردند: شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در یورش خود دو شهر الشحیل و هجین را هم محاصره کردند.

شهرک‌ها و شهرهای ذیبان، الشحیل و هجین پایگاه قبیله العکیدات محسوب می‌شود که با استمرار کنترل ارتش آمریکا بر میدان‌های نفتی شرق سوریه و غارت آنها مخالف است.

برخی منابع در استان حسکه سوریه نیز اعلام کردند: متعب شریده الغدیر و پسرش احمد از اعضای قببیله العکیدات بامداد جمعه در یورش شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا به ذیبان که با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی انجام شد، به دست نیروهای قسد (سوریه دموکراتیک) کشته شدند، این مساله خشم سراسری عشایر و ساکنان این منطقه را به دنبال داشت و در ادامه درگیری‌های مسلحانه‌ای میان دو طرف آغاز شدند.

همچنین منابع مذکور افزودند: یک کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی هامر متعلق به قسد به محله‌های شهر الشحیل یورش برده و تعدادی از آنها در اطراف رودخانه فرات مستقر شده و تعدادی دیگر نیز ایست‌هایی در منطقه ایجاد کردند.

همزمان یک گروه از نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی از سمت منطقه العتال و الحوایج و میدان نفتی العمر، بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در سوریه، به شهر الشحیل یورش بردند.

این منابع گفتند: در پی یورش خودروهای نظامی قسد و نیروهای ائتلاف آمریکایی به شهر الشحیل، غیرنظامیان ساکن شهر به شدت هراسان شدند، همچنین اطلاعاتی درباره آغاز بازداشت‌های گسترده غیرنظامیان در این شهر به دست آمده است.

برخی منابع در عشایر سوریه به اسپوتنیک گفتند: آسمان منطقه البصیره و الشحیل بامداد امروز شاهد پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف آمریکایی و شلیک بمب‌های نوری و حرارتی بود و خبرهایی از اجرای عملیات هلی‌برن در منطقه نیز منتشر شدند.

همچنین نیروهای قسد وابسته به ارتش آمریکا در بازار شهر هجین در شرق دیرالزور مستقر شده و 10 دستگاه موتور سیکلت را به بهانه ممنوعیت استفاده از آنها توقیف کردند، قرار بود ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت از امروز اجرا شود.

مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا و گروه‌های وابسته به آن از جمله قسد پس از حملات راکتی به پایگاه‌های این ارتش در میدان العمر و کارگاه گاز کونیکو دچار آشفتگی شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها