کد خبر: 505397
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۱۰:۴۳
| |

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا:

پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی با اطلاعات غلط مردم را می‌کشند

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی با ناکامی در جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌های کووید 19 در پلتفورم‌هایشان، مردم را به کشتن می‌دهند.

پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی با اطلاعات غلط مردم را می‌کشند
کد خبر: 505397
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۱۰:۴۳

اعتمادآنلاین| این اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یک روز پس از آنکه دکتر "ویوک مورتی"، جراح عمومی آمریکایی اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها را تهدید برای بهداشت عمومی اعلام کرد و همچنین همزمان با توصیه مقامات آمریکایی دال بر اینکه مرگ‌ها و بیماری‌های جدی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به خاطر واکسن‌ها تقریبا قابل پیشگیری هستند، مطرح شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بایدن در پیامی به پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک که اطلاعات غلط و گمراه‌کننده درباره واکسن‌های کرونا در آنها منتشر می‌شوند، گفت: آنها مردم را به کشتن می‌دهند.

وی افزود: تنها پاندمی که ما داریم در بین افرادی است که واکسن کووید 19 نزده‌اند.

دکتر ویوک مورتی روز پنجشنبه گفته بود، اطلاعات غلط درباره کووید 19 که توسط سازمان بهداشت جهانی "اینفودمیک" تلقی شده، مرگبار است.

"اینفودمیک" یک واژه مرکب از " information" به معنی اطلاعات و " epidemic" به معنی اپیدمی است که به طور معمول به گسترش سریع و همزمان اطلاعات درست و نادرست درباره چیزی از جمله یک بیماری اشاره دارد.

موفی در جریان سخنرانی در کاخ سفید گفت: اطلاعات غلط تهدیدی حتمی، جدی و موذی برای سلامتی و بهداشت ملت ما به وجود می‌آورد. ما باید به عنوان یک ملت با این اطلاعات غلط مبارزه کنیم. زنده ماندنمان به این مساله بستگی دارد.

‌دکتر مورفی گفت: با توجه به نقشی که اینترنت در پخش و گسترش اطلاعات غلط مربوط به سلامتی ایفا می‌کند، شرکت‌های فناوری و پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی باید به محصولات و نرم‌افزارهای خود با هدف کاهش گسترش اطلاعات غلط و افزایش دسترسی‌ها به منابع معتبر و مبتنی بر واقعیت تغییرات موثری بدهند.

وی افزود: این پلتفورم‌ها غالبا به شیوه‌ای ساخته می‌شوند که گسترش اطلاعات غلط را ترغیب می‌کنند نه اینکه با آنها مقابله کنند.

دکتر مورفی تصریح کرد: ما از آنها می‌خواهیم تا دست بکار شوند. ما نمی‌توانیم بیش از این منتظر بمانیم تا آنها اقدامات جدی در این خصوص اتخاذ کنند.

این در حالی است که "دنی لور"، سخنگوی فیس‌بوک در پاسخ گفت: این اتهامات که هیچ مبنای حقیقی ندارند، ذهن ما را به هم نخواهند ریخت و ما را پریشان نخواهند کرد.حقیقت این است که بیش از دو میلیارد تن اطلاعات معتبر درباره کووید 19 و واکسن‌ها را در فیس بوک مشاهده کرده‌اند که بیشترین تعداد در دیگر پلتفورم‌ها در فضای مجازی است. بیش از 3.3 میلیون آمریکایی نیز از جست‌وجوگر واکسن ما برای پیدا کردن مکان و نحوه دریافت واکسن استفاده کرده‌اند. این حقایق نشان می دهند که فیس‌بوک به نجات دادن جان مردم کمک می‌کند.

توییتر نیز در پلتفورم خود پیامی منتشر کرد دال بر اینکه: همزمان با اینکه پاندمی کرونا در سراسر جهان نمو پیدا می کند، ما به انجام وظیفه خود در بالا بردن اطلاعات بهداشتی معتبر ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها