کد خبر: 504941
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۴:۴۲:۵۰
| |

سفیر فرانسه در تل آویو:

اجازه تسلیحاتی شدن به ایران نمی‌دهیم

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در مراسم روز «باستیل» به جای سخنرانی معمول درباره فرهنگ و تاریخ، با خوش رقصی برای اسرائیلی ها گفت، پاریس هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح را نمی‌دهد.

اجازه تسلیحاتی شدن به ایران نمی‌دهیم
کد خبر: 504941
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۴:۴۲:۵۰

اعتمادآنلاین| «اریک دانون» سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز گذشته (چهارشنبه) از روز جشن‌های ملی فرانسه موسوم به روز «باستیل» برای خوش رقصی برای صهیونیست‌ها استفاده کرد و ادعاهای دیگر مقام‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش فارس، طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، سفیر فرانسه بعد از ظهر چهارشنبه در اقامتگاه رسمی خود در «یافا» با تأکید بر پیوند محکم فرانسه و تل‌آویو، اتهام‌زنی‌های صهیونیست‌ها به برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت که فرانسه هرگز به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز باستیل که با حضور «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «گیدئون سعر» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برگزار شد، سفیر فرانسه به جای آن که طبق روال معمول، درباره فرهنگ و تاریخ صحبت کند، ترجیح داد درباره روابط مستحکم فرانسه و رژیم صهیونیستی و تلاش مشترک دو طرف برای مبارزه با تهدیدات امنیتی متقابل سخنرانی کند.

وی در این خصوص با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما شاید برخی اوقات (با مقامات رژیم صهیونیستی) در خصوص روش اختلاف نظر داشته باشیم اما برای مبارزه همزمان با خطر هسته‌ای، تهدید موشک بالستیک و اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه و در وهله اول در لبنان، سوریه و عراق در کنار یکدیگر هستیم».

لفاظی‌های ضدایرانی این دیپلمات فرانسوی در شرایطی مطرح شده است که مذاکرات وین برای احیای برجام میان ایران و گروه 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و نماینده‌ ایالات متحده هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها