کد خبر: 504615
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۴۵:۱۳
| |

وزیر دفاع انگلیس:

آماده حمایت از "رهبری جهانی" آمریکا هستیم

وزیر دفاع انگلیس در سفر به واشنگتن از آمادگی کشورش برای حمایت کامل از آمریکا "برای ایفای نقش رهبری جهانی آن" خبر داد.

آماده حمایت از "رهبری جهانی" آمریکا هستیم
کد خبر: 504615
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۴۵:۱۳

اعتمادآنلاین| بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در آمریکا گفت که این دو کشور باید برای ایستادگی مقابل "یک روسیه متخاصم‌تر و واپسگراتر از همیشه و توسعه‌طلبی اقتصادی و نظامی چین" آماده باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه استاندارد، او گفت، استقرار ناو گروه رویال نیوی به همراه یک ناوشکن آمریکایی و 10 جنگنده اف35-بی در هند - اقیانوسیه، نمونه‌ای از همکاری نظامی "یکپارچه" دو طرف است.

بن والاس در سخنانی خطاب به اندیشکده "موسسه سرمایه‌گذاری آمریکایی" گفت: همکاری دفاعی ما گسترده‌ترین، عمیق‌ترین و پیشرفته‌ترین همکاری در بین دو کشور جهان است. ما آماده و قادر به تقسیم بار رهبری جهانی شما در هر کجا و هر زمان که لازم باشد، هستیم. اجازه ندهید این مساله تا زمانی که یک درگیری بزرگ آغاز شود، به تعویق بیفتد. وضع موجود پایدار نیست و نیروهای ما باید اکنون یک رویکرد جنگی را در پیش بگیرند.

به گفته بن والاس، استقرار این ناو گروه فرصتی برای طرح ارزش‌های مشترک، در حالی است که ائتلاف‌ها در "نقاط حیاتی استراتژیک جهان" تقویت میشوند.

وزیر دفاع انگلیس گفت، آنها متعهد به حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین هستند و از کشورهای این منطقه در مناقشات با چین بر سر حقوق ماهیگیری و آزادی دریانوردی حمایت میکنند. او تاکید کرد: ما به بازی منصفانه اعتقاد داریم. ما مقابل قلدری می‌ایستیم و قلدرها را دوست نداریم.

این وزیر انگلیسی همچنین از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خارج ساختن نظامیان کشورش از افغانستان ابراز "تاسف" کرد و گفت مابقی جامعه جهانی چاره دیگری جز تبعیت از این روند ندارد. والاس گفت: ما 20 سال می‌شود که اینجاییم و وقتی این رئیس جمهور گفتند که ما قرار است خارج شویم، واقعا جامعه جهانی انتخابی نداشت.

با این حال او پیش‌بینی کرد که خروج نیروهای ناتو از جمله مربیان نظامی انگلیسی، آخرین مشارکت بین‌المللی در این کشور نباشد. والاس گفت: آیا من فکر میکنم که این پایان کار در افغانستان است؟ نه اینطور نیست. تاریخ افغانستان میگوید که کار هیچکس تمام نشده است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت، به دلیل مشارکت کشورش در افغانستان دستاوردهایی حاصل شده است، به ویژه کاهش حجم فعالیت تروریستی در انگلیس اما این دو متحد ترانس آتلانتیک به یک استراتژی طولانی تر و شفاف تر در خصوص مداخلات خارجی خودشان نیازمند هستند.

بن والاس گفت: یکی از ماموریتهایی که ما بابتش به آنجا رفتیم، ماموریت مبارزه با تروریسم بود که قطعا تاثیرات آن در خیابانهای بریتانیا قابل مشاهده است. با گذشت چند سال، ما تقریبا هیچ توطئه ای با تحریک القاعده در خیابانهای اروپا و بریتانیا نداشتیم. و این مساله حائز اهمیت است. خب این برای همیشه نیست اما ما 15 سال به القاعده اجازه ندادیم علیه ما دست به خشونت بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها