کد خبر: 503675
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۹:۵۶
| |

بازگشت آرام آوارگان سوری به موطن خود

خبرگزاری سوریه از بازگشت گروهی از آوارگان و مهاجران سوری به موطن خود پس از پنج سال آوارگی خبر داد؛ به نظر می رسد موج بازگشت این آوارگان که از سال 2018 پس از سیطره ارتش این کشور بر بخش های بزرگی از سوریه و برقراری امنیت در آنجا شروع شده، شدت یابد.

بازگشت آرام آوارگان سوری به موطن خود
کد خبر: 503675
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۹:۵۶

اعتمادآنلاین| خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) خبر از بازگشت اهالی روستای «الزاره» در حومه جنوب حماه پس از پنج سال مهاجرت و آوارگی که در پی حمله تروریست‌ها به این منطقه صورت گرفته بود، داد و نوشت: مردم این روستا پس از بازسازی زیر ساخت‌های تخریب شده توسط تروریست‌ها از سوی دولت سوریه و دریافت خدمات اولیه پس از پنج سال مهاجرت به خانه‌های خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا، اهالی این منطقه از سوریه ضمن تشکر از دستگاهها و سازمان مختلف دولت دمشق که با بازسازی زیرساخت‌ها، تهیه امکانات لازم و تامین امنیت، زمینه بازگشت آن‌ها به سرزمین خود را فراهم کردند تاکید کردند که کل خاک سوریه از لوث تروریست‌ها پاک خواهد شد و همه مناطق این کشور از چنگال این تروریست‌ها آزاد می‌شود.

بر اساس اعلام سانا، روستای الزاره سوریه حدود سه سال قبل از دست تروریست‌ها آزاد شد و دولت سوریه سعی کرد با بازسازی خانه‌های تخریب شده و احیا و نگهداری شبکه‌های آب و برق و جاده‌ها و ارائه کمک‌های پزشکی و امدادی، زمینه بازگشت ساکنان آواره شده این منطقه را به موطن خود را فراهم کند.

مهندس «محمد طارق کریشاتی» استاندار حماه در مراسم بازگشت این آوارگان به زادگاهشان گفت که این استان سخت تلاش می‌کند تا تمام مناطق آزاد شده از دست تروریست ها را بازسازی کند و خدمات اساسی مانند آب، برق و بهداشتی را برای آن‌ها تامین نماید تا دیگر مهاجران و آوارگان سوری که در طول سال‌ها بر اثر حملات تروریست‌ها مجبور به ترک خانه هایشان شدند با اطمینان و آبرومندانه به خانه هایشان باز گردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها