کد خبر: 503587
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۵:۴۶
| |

مرگ یک زن در بلژیک بعد از ابتلای همزمان به دو گونه کرونا

در یکی از اولین موارد ثبت شده ابتلای همزمان به دو گونه نگران کننده کرونا، دانشمندان بلژیکی گزارش دادند یک زن مسن بعد از ابتلا به دو گونه آلفا و بتا فوت کرده است.

مرگ یک زن در بلژیک بعد از ابتلای همزمان به دو گونه کرونا
کد خبر: 503587
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۴۵:۴۶

اعتمادآنلاین| دانشمندان بلژیکی امروز (یکشنبه) گزارش دادند یک زن مسن بعد از ابتلا به دو گونه آلفا و بتا «کووید-19» به طور همزمان، بر اثر این بیماری فوت کرد.

به گزارش فارس، «آن ونکربرگن» زیست شناس مولکولی و نویسنده تحقیق منتشر شده توسط کنگره میکرو‌ب‌شناسی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یکی از اولین موارد ثبت شده ابتلای همزمان با دو گونه نگران‌کننده از «سارس-کوو-2» بوده است.

به گزارش «یورو نیوز»، این زن 90 ساله در ماه مارس بعد از چند بار زمین خوردن در بیمارستانی در شهر «الست» بلژیک بستری و سپس فوت کرد. او واکسینه نشده بود و در همان ابتدای ورود به بیمارستان آزمایش کرونایش مثبت شد اما سطح اشباع اکسیژن خوبی داشت و هیچ نشانه‌ای از مشکل تنفسی نداشت؛ او اما به سرعت شروع به بروز علائم تنفسی کرد و پنج روز بعد هم فوت کرد.

این متخصص بلژیکی گفت: سخت است که بگوییم آیا ابتلای همزمان با دو گونه نقشی در وخامت سریع شرایط این بیمار داشته است یا خیر.

در طی آزمایشات گسترده و تعیین توالی، بیمارستان متوجه شد که این زن به دو گونه مبتلا بوده، آلفا که ابتدا در انگلیس شناسایی و به گونه انگلیسی معروف بود و بتا که ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

ونکربرگن گفت هر دو این گونه‌ها در حال حاضر در بلژیک در حال شیوع است و بنابراین احتمال دارد این زن از دو فرد مختلف دو نوع را دریافت کرده باشد. وی افزود: متاسفانه نمی‌دانیم او چطور مبتلا شده بود.

هر دوی این گونه‌ها در ماه دسامبر برای اولین بار به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد و از آن زمان به بیش از 40 کشور در سرار جهان راه یافته است.

این متخصص افزود تا امروز، هیچ مورد دیگری از ابتلای همزمان به دو گونه کرونا در جایی منتشر نشده و تاکید کرد ضروری است این پدیده که احتمالاً دستکم گرفته شده مورد مطالعه قرار بگیرد.

کنگره میکروب شناسی پزشکی و بیماری‌های عفونی اروپا اعلام کرده دو مورد ابتلای همزمان به گونه‌های موجود در برزیل در ماه ژانویه در تحقیقی گزارش شد اما هنوز در یک مجله علمی این پدیده منتشر نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها