کد خبر: 503522
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۷:۴۶
| |

بر اساس یک نظرسنجی:

بیش از 70 درصد از آمریکایی‌ها حامی خروج از افغانستان هستند

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها از خروج نیروهای این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

بیش از 70 درصد از آمریکایی‌ها حامی خروج از افغانستان هستند
کد خبر: 503522
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۷:۴۶

اعتمادآنلاین| بر اساس نظرسنجی موسسه Hill-HarrisX، مشخص شد که 73 درصد از رای دهندگان ثبت نامی در نظرسنجی دوم و سوم ژوئیه سال جاری میلادی از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کنند؛ این آمار از نظرسنجی مذکور در آوریل 2021 همچنان همین است.

به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 32 درصد از این رای دهندگان گفته‌اند که به شدت از این روند حمایت می‌کنند درحالیکه 42 نیز گفتند تاحدودی حامی این تصمیم هستند.

در عوض، 27 درصد از این رای دهندگان - هفت درصد مخالف قاطع و 20 درصد تا حدودی مخالف- گفتند که مخالف این تصمیم در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.

اکثریت رای دهندگان در تمامی خطوط حزبی نیز از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، 81 درصد از دموکرات‌ها گفتند که حامی این تصمیم هستند که البته این میزان در آوریل 90 درصد بود درحالیکه 19 درصد گفتند که مخالف این تصمیم هستند.

77 درصد از رای دهندگان مستقل نیز گفتند که از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حمایت می‌کنند درحالیکه این میزان در آوریل 72 درصد بود و 23 درصد نیز گفتند که از این اقدام حمایت نمی‌کنند.

در نظرسنجی مذکور همچنین آمده، 61 درصد از جمهوری خواهان حامی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند که این میزان در آوریل 54 درصد بود درحالیکه 39 درصد گفتند مخالف خروج هستند.

این نظرسنجی جدید پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان دفاع کرد.

بایدن تایید کرد که ماموریت نظامی آمریکا 31 اوت و پیش از ضرب‌الاجل وی برای 11 سپتامبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد و آمریکا به دو دهه نبرد در افغانستان خاتمه می‌دهد.

نظرسنجی مذکور به صورت آنلاین از 926 رای دهنده ثبت نامی انجام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها