کد خبر: 503295
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۶:۴۰
| |

آمریکا کوچک‌سازی سفارتش در کابل را بررسی می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال امروز (شنبه) گزارش داد، در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، مقام‌های آمریکایی در کابل برنامه‌هایی برای کاهش تعداد زیادی از پیمانکاران و دیگر پرسنل مجموعه سفارت آمریکا دارند.

آمریکا کوچک‌سازی سفارتش در کابل را بررسی می‌کند
کد خبر: 503295
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۴:۴۶:۴۰

اعتمادآنلاین| روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌ها و پیمانکاران سفارتخانه واشنگتن گزارش داد، مقامات وزارت امور خارجه در حال بررسی دقیق تعداد کارمندان سفارت هستند که تقریباً 4000 دیپلمات، پیمانکار و سایر کارمندان از جمله حدود 1400 آمریکایی را در خود جای داده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از مقام‌ها گزارش داد، انتظار می‌رود بررسی مذکور منجر به کاهش چشمگیر هزاران پیمانکار افغان و آمریکایی و همچنین افرادی از دیگر کشورها شود. در همین حال، سخنگوی ارشد پنتاگون جمعه به "وخامت اوضاع امنیتی" در افغانستان، در بحبوجه ادعاهایی از جانب طالبان مبنی بر تسلط روی اکثر مناطق این کشور اذعان کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: آنچه ما شاهد هستیم وخامت اوضاع امنیتی است و تردیدی در این رابطه وجود ندارد که طالبان به گرفتن مراکز بخش‌ها ادامه می‌دهد. ما شاهد پیشرفت آنها به سمت مراکز بخش‌ها در سراسر این کشور هستیم و این نگران‌کننده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، مقام‌های دیپلماتیک آمریکا همچنین در حال بررسی انتقال برخی از مشاغل در این سفارتخانه به آمریکا هستند و تحقیق می‌کنند که آیا می‌توان از تعداد دیگر نیروها کاست یا مدت فعالیت‌شان را روی هم رفته کوتاه کرد یا خیر.

طبق این گزارش، شرایط امنیتی در افغانستان موجب شده تا مقام‌های سفارتخانه آمریکا در وضعیت دشواری قرار بگیرند، آن هم در وضعیتی که واشنگتن تلاش دارد این سیگنال را به مقام‌های افغان ارسال کند که همچنان به حمایت از دولت آن ادامه می‌دهد، در حالی که همچنین برای واکنش به این نگرانی‌های امنیتی آماده می‌شود.

یک مقام به وال استریت ژورنال گفت: نمی‌خواهیم به حدی از تعدادمان بکاهیم که دیگر نتوانیم از عهده وظیفه دیپلماتیک حساس خودمان برآییم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها