تل‌آویو به متحدان خود در خلیج فارس:

هیچ پولی برای کمک به لبنان ارسال نکنید

تنها چند روز پس از گزارش منابع اسرائیلی درباره نگرانی تل‌آویو از اظهارات اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان در ارتباط با خرید سوخت از ایران، رسانه‌ها خبر دادند که تل‌آویو از متحدانش در خلیج فارس خواسته که هیچ کمکی به لبنان نکنند.

هیچ پولی برای کمک به لبنان ارسال نکنید
کد خبر: 503095
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۶

اعتمادآنلاین| منابع عبری‌‌زبان از جمله «آلون بن داوید» خبرنگار حوزه مسائل نظامی روزنامه «معاریو»، جمعه، با بازنشر کردن توئیتی خبر دادند که تل‌آویو از آمریکا، اروپا و متحدانش در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته است که هیچ کمکی اقتصادی برای حل بحران لبنان انجام ندهند.

به گزارش فارس، در توئیت بازنشر شده در حساب کاربری خبرنگار روزنامه عبر‌ی‌زبان معاریو همچنین از قدرت گرفتن حزب‌الله ابراز نگرانی شده بود.

روزنامه «الاخبار»، امروز (شنبه)، به گزارش منابع عبری‌زبان در این خصوص پرداخت و خبر داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سعی دارد «بی‌طرفی» تل‌آیو و «همدردی» آن را با لبنان به نمایش بگذارد و اخیرا نیز کمک‌ اقتصادی به لبنان پیشنهاد کرد.

تنها چند روز پس از اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان درباره خرید سوخت از ایران به منظور پایان دادن به بحران لبنان، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تل‌آویو برای کمک اقتصادی به لبنان آمادگی دارد.

الاخبار در ادامه با اشاره به گزارش‌‌های مذکور، خبر داد، افشاگری‌های منابع عبری‌ حکایت از آن دارد تل‌‌آویو از هر سو به متحدان خود از جمله دوستانش در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فشار آورده تا از کمک اقتصادی به لبنان جلوگیری کند.

این روزنامه لبنانی خاطر نشان کرد که اظهارات وزیر جنگ تل‌آویو برای کمک به لبنان تنها چند روز پس از آن بود که او تهدیداتی را درباره کشتار مردم لبنان و ویران کردن زیرساخت‌های این کشور بیان کرد.

گانتز اخیرا و پس از یکی سخنرانی‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود: «ما آماده‌ایم تا از شهروندان اسرائیلی محافظت کنیم. اگر حمله‌ای از شمال حادث شود، لبنان خواهد لرزید... خانه‌هایی که تسلیحات و تروریست‌ها در آن مخفی شدند، ویران خواهد شد».

از سوی دیگر، چند روز پیش، منابع عبری‌زبان از جمله کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی صراحتا خبر دادند که تل‌آویو از اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره خرید سوخت از ایران نگران است.

کانال 13 در گزارش خود گفته بود که سید حسن نصر الله برای بحران لبنان راهکار دارد و این راه‌حل آوردن سوخت و نفتکش از ایران به لبنان است که این مسئله باید برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها