کد خبر: 502904
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۱:۳۴:۱۷
| |

مصر:

زندگی 150 میلیون مصری و سودانی در معرض خطر قرار دارد

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که ساخت سد النهضه، موجودیت مصر را تهدید می‌کند و زندگی 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

زندگی 150 میلیون مصری و سودانی در معرض خطر قرار دارد
کد خبر: 502904
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۱:۳۴:۱۷

اعتمادآنلاین| «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیشب در نشست شورای امنیت درباره سد النهضه افزود: مواضع تاسف بار اتیوپی در قبال این سد، همه تلاش‌ها برای دستیابی به توافق را نابود کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، وی در ادامه از اتیوپی به دلیل انجام مرحله دوم آبگیری سد النهضه انتقاد کرد و گفت دولت اتیوپی با این تصمیم یک جانبه مانع دستیابی به توافق درباره سد النهضه شده است.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد: باید همه تلاش‌ها از طریق شورای امنیت به کار گرفته شود تا سد النهضه به خطر موجودیتی برای مصر تبدیل نشود.

شکری اظهار داشت که ساخت سد النهضه، جان 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اوایل هفته جاری نیز مصر و سودان با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام اتیوپی در آغاز دومین مرحله آبگیری سد النهضه را نشان دهنده سوء نیت اتیوپی خواندند.

وزرای خارجه مصر و سودان در این دیدار ضمن رد قاطعانه اقدام اتیوپی در آغاز دومین مرحله از آبگیری سد النهضه، آن را نشان‌دهنده صریح مفاد توافق سه کشور در سال 2015 دانستند.

شکری اعلام کرد که آغاز دومین مرحله آبگیری سد النهضه، تمایل اتیوپی به تحمیل قصد خود نسبت به دو کشور پایین دست و بی‌تفاوتی آدیس‌آبابا به پیامدهای منفی و خسارات ناشی از آبگیری یکجانبه به منافع این کشورها را نشان می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها