کد خبر: 502764
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۴:۲۵:۳۳
| |

عضو مذاکره‌کننده افغانستان:

طالبان پذیرفته که جنگ راه‌حل نیست

عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با بیان اینکه هیات طالبان همانند هیات افغانستان حمله بر شهرها و مراکز را محکوم کرد، افزود که نشست تهران در دستیابی به صلح در آینده بسیار تاثیرگذار عمل کرد.

طالبان پذیرفته که جنگ راه‌حل نیست
کد خبر: 502764
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۴:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| «عبدالکریم خرم» عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان درباره نشست اخیر بین‌الافغانی در تهران گفت: این نشست، یک نشست فوق‌العاده، موفق و در نوع خود بی‌سابقه بود که در فضایی بسیار دوست و صمیمانه برگزار شد، نقاط مشترک بسیار زیادی در آن وجود داشت، امیدواری برای اینکه دو طرف را برای دستیابی به صلح نزدیک بسازند زیاد بود.

به گزارش فارس وی افزود: قرار بر این شد که در آینده نزدیک برای بررسی مسائل باقی مانده نشست دیگری برگزار شود و در این نشست درک مشترک از اینکه جنگ جاری خطرات مهلکی را متوجه افغانستان می‌سازد وجود داشت و تاکید بر این شد که جنگ راه‌حل نیست و تنها راه‌حل سیاسی و مذاکرات است.

خرم خاطرنشان کرد: حملات بر اماکن مقدسه، مدارس، بیمارستان‌ها و ویران کردن تاسیسات عام‌المنفعه محکوم شد و قرار بر این شد که بر روی یک مکانیسم مشخص کار صورت گیرد و در نشست بعدی کار روی آن شکل می‌گیرد که این خود قدمی مهم و بزرگ بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها