بر اساس نظرسنجی:

از نظر اکثر آمریکایی‌ها، بایدن هیچ‌کاره‌ است و دیگران کشور را اداره می‌کنند

همزمان با ادامه اظهارنظرها درباره وضعیت جسمی و ذهنی جو بایدن 78 ساله، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از نظر اکثر آمریکایی‌ها او مسئول واقعی کشور نیست و دیگر مقام‌های دولت در حال اداره آمریکا هستند.

از نظر اکثر آمریکایی‌ها، بایدن هیچ‌کاره‌ است و دیگران کشور را اداره می‌کنند
کد خبر: 502716
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نتیجه یک نظرسنجی مشترک در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آنها اعتقاد دارند جو بایدن در زمینه اداره کشور کاره‌ای نیست و دیگر مقام‌های دولت مسئول اداره کشور و پیش بردن سیاست‌های داخلی و خارجی آمریکا هستند.

به گزارش فارس و به نقل از «یاهو نیوز»، نظرسنجی «کنوانسیون اقدام ایالت‌ها» و «ترافالگار» نشان می‌دهد که باور اکثریت آمریکایی‌ها این است که جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور مسئول اداره آمریکا نیست.

طبق نتیجه این نظرسنجی، 57 درصد آمریکایی‌ها معتقد هستند جو بایدن در حال اجرای کامل وظایف محوله نیست و تنها 36 درصد گفتند که اطمینان دارند که رئیس‌جمهور در حال مدیریت و اداره همه موضوعات مربوط به خط مشی و دستور کار (دولت و اداره کشور) است.

از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی سراسری در آمریکا درباره تعلقات حزبی آنها و نظرشان درباره اینکه آیا بایدن مسئول اداره کشور است، سوال شد که نتیجه این نظرخواهی از دوگانگی و تفرقه شدید در جامعه آمریکا حکایت دارد.

نزدیک به 59 درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی اعلام کردند که از نظر آنها بایدن مسئول اداره دولت آمریکا است و 32 درصد هم گفتند، او شخصا مسئول اداره کشور نیست.

84 درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی تاکید کردند، شخص بایدن مسئول اداره آمریکا نیست و تنها 11 درصد از حامیان این حزب گفتند، شخص رئیس‌جمهور در حال مدیریت همه مسئل مربوط به خط مشی و دستورکار دولت است.

نظر 58 درصد از آمریکایی‌های وابسته به احزاب مستقل در این کشور هم در نظرسنجی این بوده است که آنها باور ندارند بایدن به طور کامل در حال اجرای وظایف ریاست جمهوری خود نیست اما 36 درصد گفتند که او مسئول اداره کشور است.

حدود 10 درصد از دموکرات‌ها و پنج درصد از جمهوری‌خواهان و حامیان احزاب مستقل هم اعلام کردند، «مطمئن نیستند» که شخص بایدن در حال اداره و اجرای مطایف ریاست جمهوری باشد.

«مارک مِکلِر» مدیر «کنوانسیون اقدام ایالت‌ها» با اشاره به نتایج این نظرسنجی اعلام کرد، «مردم آمریکا سزاوار این هستند که درباره وضعیت سلامت فیزیکی و ذهنی بایدن اطلاع داشته باشند».

وی ادامه داد: «این جمله معروف رئیس‌جمهور (آبراهام) لینکلن که گفته بود شما نمی‌توانید برای همیشه همه مردم را فریب بدهید، (هم اکنون) بیشتر از هر زمان دیگری درباره بقای جمهوری آمریکا صدق می‌کند».

مارک مِکلِر افزود: «مردم آمریکا سزاوار شفاف‌سازی دولت بایدن درباره وضعیت واقعی سلامت ذهنی و جسمی رئیس‌جمهور هستند و رهبران هر دو حزب در کنگره باید فورا در این زمینه اقدام مقتضی را انجام دهند. ناکامی ادامه‌دار آنها در پرسیدن سوالات سخت و خواستن پاسخ‌های واقعی، یک رسوایی برای اساس دموکراسی ما است».

نظرسنجی این دو موسسه آمریکایی درباره جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای 23 تا 25 ژوئن (دوم تا چهارم تیر ماه) از هزار و 86 بزرگسال آمریکایی گرفته شده است.

رسانه‌ای شدن نتیجه نظرسنجی تازه در آمریکا درباره نظر مردم این کشور در قبال اداره کشورشان در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در شرایطی انجام می‌گیرد که گاف‌های متعدد بایدن که از زمان کارزار انتخاباتی سال گذشته او بارها خبرساز و دردسرساز شده و با گذشت بیش از پنج ماه از روی کار آمدن او، این گاف‌ها همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها