کد خبر: 502521
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۶:۵۶
| |

سفیر ایران:

چین در زمینه کرونا کمک های زیادی به تهران کرده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اظهار کرد: چین در زمینه کرونا به کشورهای زیادی از جمله ایران کمک کرده و مقدار زیادی تجهیزات و حالا نیز مقدار زیادی واکسن از چین وارد شده است.

چین در زمینه کرونا کمک های زیادی به تهران کرده است
کد خبر: 502521
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۶:۵۶

اعتمادآنلاین| محمد کشاورز زاده در حاشیه نشست ویدیویی سران حزب کمونیست چین در گفت و گو با رادیو و تلویزیون مرکزی این کشور، دستاوردهای حزب کمونیست چین را در صد سال گذشته مورد ارزیابی قرار داد و با اشاره به چالش هایی که جهانیان با آن رو به رو هستند مساله همه گیری کرونا را مثال زد و گفت: مردم چین در این زمینه تجربه مثبتی دارند که باید این تجربه را با دیگران تقسیم کرد.

به گزارش ایرنا، نشست ویدیویی سران حزب کمونیست چین با حضور احزاب دیگر جهان با عنوان «دستیابی مردم به رفاه؛ وظایف احزاب» با حضور بیش از 500 رهبر و نزدیک به 10 هزار نماینده از احزاب و سازمان های سیاسی بیش از 160 کشور عصر روز سه شنبه برگزار شد.

سفیر ایران در چین با اشاره به اینکه از بخش های مختلف کشور چین از شمال تا جنوب بازدید کرده است، گفت: پیشرفت های چین را نه تنها در شهرهای بزرگ مانند پکن، شانگهای، گوانگ جوئو و بسیاری نقاط دیگر دیده ام بلکه این پیشرفت در نقاط دور سرزمین چین نیز دیده می شود. به طور مثال در سفر به سین‌کیانگ زندگی مردم را بسیار راحت دیدم در حالی که به ما گفته شد، 50 سال پیش مردم حتی برای تهیه آب آشامیدنی مشکل داشتند. اگر قبلا 4 کیلومتر بیرون از شهر بیابان بود، حالا صد کیلومتر جنگل وجود دارد این ها همه پیشرفت هایی قابل توجه است.

کشاورز زاده در ادامه گفت و گو در پاسخ به سوالی پیرامون موضوع دستیابی مردم به رفاه و سعادت و اقدام چین در این باره عنوان کرد: آن چه که در طول این سال ها به ویژه در دوران شیوع کرونا مورد توجه من قرار گرفت این بود که زندگی مردم در صدر اقدامات دولت و حزب کمونیست است که این امری بسیار ارزشمند است، درباره این تجربه چین می توان تبادل نظر کرد.

او ادامه داد: در ایران هم افراد با دیدگاه های مختلف همگی بر این باورند که باید با دیدگاه و نظرات حزب کمونیست چین در این باره تبادل نظر داشته باشیم و من فکر می کنم که این روش بسیار خوبی برای ایجاد گفتمان است.

سفیر ایران در چین به یک موضوع تاثیر گذار در سخنرانی شی جین پینگ در بزرگداشت صدمین سال تاسیس حزب کمونیست اشاره کرد و گفت: شی جین پینگ در سخنرانی اول ماه ژوییه گفتند که تعرض و تجاوز در ژن مردم چین نیست و من این را واقعا دیده ام.

کشاورز زاده ادامه داد: مردم چین بسیار صلح دوست هستند و می خواهند با همکاری با یکدیگر به پیشرفت برسند. این نکته مهمی است با نگاه به تاریخ نیز می بینیم که مردم چین هیچگاه متجاوز نبوده اند، مردم ایران هم همین طور هستند هیچگاه تجاوز نکرده اند اما مورد تجاوز قرار گرفته اند. تجاوز به حقوق دیگران در خون و ژن مردم چین نیست، پیشرفت هایی که چین داشته با استعمار و استثمار به دست نیامده بلکه مردم چین برای دستیابی به موفقیت هایشان کار و تلاش کرده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها