کد خبر: 502519
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۳:۴۹
| |

پاسخ هشدارآمیز مسکو به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی دولت روسیه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس گفت، در صورت نقض مرزهای روسیه، پاسخ نظامی و دیپلماتیک لازم انجام خواهد شد.

پاسخ هشدارآمیز مسکو به اظهارات وزیر خارجه انگلیس
کد خبر: 502519
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۴۳:۴۹

اعتمادآنلاین| «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز چهارشنبه گفت، مسکو هر اقدامی که لازم باشد در برابر نقض مرزهای آبی در دریای سیاه انجام می‌دهد.

به گزارش فارس به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در واکنش به اظهارات اخیر «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «رئیس جمهور و دیگر سطوح مقامات دولت روسیه بارها گفته‌اند که روسیه اقدامات لازم را در صورت نقض مرزهای کشور در دریا اتخاذ می‌کند».

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «پس در این مورد، هربار که مرزهای کشور روسیه مورد تجاوز قرار گیرد، اقدامات لازم اتخاد خواهند شد. گاردهای مرزی اقدامات خود را به همان شکل که به آن‌ها دستور داده شده انجام خواهند داد و قطعاً ابزارهای دیپلماتیک نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت».

پسکوف متذکر شد، تنها راه جلوگیری از چنین رویارویی‌هایی، این است که ناوهای اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حریم آبی روسیه در کریمه را نقض نکنند.

وزیر امور خارجه انگلیس سه شنبه گفته بود که کشتی‌های این کشور علی‌رغم حادثه اخیر در شبه جزیره کریمه، به تردد از این مسیر ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها