در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور عراق:

ولایتی: آن چه در زمان صدام روی داد یک استثنا در تاریخ مشترک ایران و عراق است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در تماس تلفنی با برهم صالح ، رئیس جمهور عراق در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و توسعه و تعمیق روابط دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ولایتی: آن چه در زمان صدام روی داد یک استثنا در تاریخ مشترک ایران و عراق است
کد خبر: 502424
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۳:۳۸

اعتمادآنلاین| علی اکبر ولایتی با اشاره به اقدامات مثبت رئیس جمهور عراق و همچنین ملاقات های خود با مسئولان و برادران عراقی و تاکید بر نگاه مثبت مقامات عالی دو کشور در ارتباط با توسعه روابط گفت: کمتر دو کشوری در دنیا می توان سراغ گرفت که مانند ایران و عراق این مقدار مشترکات متعدد و عمیق داشته باشند و آنچه در زمان صدام روی داد یک استثنا در تاریخ مشترک دو کشور می باشد که ارتباطی به خواسته دو ملت نداشته است.


به گزارش ایسنا، رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیچ کجا نمی توان دو کشوری را یافت که حدود 8 سال جنگ را تجربه کرده باشند و بعد از 8 سال که سایه جنگ برطرف شد این گونه با برادری و صمیمانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر توسعه روابط در تمامی زمینه ها تاکید دارند.


ولایتی تاکید کرد: یکی از راه های توسعه و تعمیق روابط، تقویت تعاملات علمی و آموزشی در سطوح عالی است و حسب اطلاع در برخی مناطق عراق و از جمله سلیمانیه که جنابعالی به آنجا تعلق دارید برای تاسیس دانشگاه تمایل وجود دارد و این آمادگی برای تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق مختلف جهت کمک و حمایت از تحصیلات عالی عراق وجود دارد.


برهم صالح هم با ابراز خرسندی از حسن ظن موجود گفت: مراتب احترام و سلام من را به محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ابلاغ بفرمایید و آرزوی توفیق می کنم در این شرایط حساس و مهمی که ایران و منطقه در آن قرار دارد.


رییس جمهور عراق افزود: از دیدگاه های شما در خصوص روابط دو کشور مطلع هستم و می توانیم بررسی و گفتگوهای لازم را برای ایجاد زمینه های توسعه همکاری ها و تقویت روابط دوجانبه و تعاملات دو ملت دوست، برادر و مسلمان عراق ایران در جهت روابطی مستحکم تر و گسترده تر داشته باشیم.


وی افزود: مفتخر خواهیم بود که جنابعالی را در بغداد برای گفتگوهای بیشتر ملاقات کنیم و شما احتیاجی به دعوت‌نامه ندارید و اینجا در میان برادران خود هستید و در جایگاه رسمی هم از طرف بنده همیشه دعوت از جنابعالی آماده است تا بیشتر در خصوص تقویت ارتباطات بحث و تبادل نظر داشته باشیم.


برهم صالح تاکید کرد: عراق روی ارتباطات، همکاری ها، تعامل، کمک و برادری رهبری، ملت و دولت ایران حساب می کند و اهمیت قائل است و ان شاءالله هر دو کشور بتوانند در این زمینه اقدامات بیشتری را داشته باشند.


وی تصریح کرد: با نظر شما در زمینه ارتباطات دو کشور موافقم و این روابط ویژگی ها و خصوصیات ویژه و کم نظیری دارد و بر تاریخ، جغرافیا، دین و فرهنگ دو کشور استوار است. در رابطه با تقویت پیوندهای علمی و فرهنگی هم دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه ای در سلیمانیه دارد و از پیشنهاد تاسیس شعب دانشگاه آزاد در عراق استقبال می کنیم و همه گونه امکانات و تسهیلات را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها