کد خبر: 502412
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۱:۲۷
| |

افزایش کشته شدگان حادثه برج مسکونی در فلوریدا به 36 نفر

تراژدی مجتمع مسکونی موسوم به «برج چمپلین» واقع در ناحیه سرفساید از حومه شهر میامی ایالت فلوریدا که در اوایل تیر ماه فرو ریخت همچنان ادامه داد و تا کنون شمار جانباختگان آن به 36 نفر رسیده است.

افزایش کشته شدگان حادثه برج مسکونی در فلوریدا به 36 نفر
کد خبر: 502412
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۴۱:۲۷

اعتمادآنلاین| آمار جدید جان باختگان این حادثه پس از تخریب کنترل شده مابقی این مجتمع مسکونی که در 13 تیرماه به عمل آمد، از سوی مقامات میامی و ایالت فلوریدا اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سوم تیرماه 1400 بخش جنوبی برج چمپلین واقع در ناحیه «سرفساید» از حومه شهر میامی ایالت فلوریدا ساعت 1:30 نیمه شب به وقت محلی به یکباره فرو ریخت؛ برج 12 طبقه ای با 135 واحد مسکونی که زمان ساخت آن به سال 1981 میلادی باز می گردد و کار یک شرکت کانادایی به نام «ناثان ریبر» است.

رسانه های آمریکایی با بررسی سوابق کارشناسی از این برج فرو ریخته یکی از دلایل مهم آن را اشکال در سیستم دفع آب آن دانسته که حتی تا پیش از فرور ریختن بخشی از این برج ترک هایی در ستون ها واقع در طبقات زیرین و پارکینگ آن بوجود آمده بود.

عملیات جستجو برای یافتن مفقودان این فاجعه درپی جابجایی 12 اینچی حدود 30 سانتی متری یکی از ستون ها اصلی بخشی از باقی مانده این برج، به مدت 14 ساعت متوقف و درنهایت تصمیم به تخریب کامل و کنترل شده این برج گرفته شد.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه درباره آمار جدید این فاجعه نوشت: با از سرگیری عملیات جستجو اکنون شمار کشته شدگان به 36 نفر رسید، این درحالی است که 109 نفر از ساکنان این مجتمع مسکونی همچنان جزو مفقودان هستند.

نیویورک تایمز، دیگر نشریه آمریکایی نیز با پرداختن به آمار جدید جان باختگان مجتمع مسکونی فرو ریخته در میامی فلوریدا نوشت: مقامات محلی و ایالتی همچنان در تلاش هستند تا مشخص کنند در زمان وقوع این حادثه چه تعداد افراد در آن به سر می بردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها