ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه:

مسکو خواهان افزایش تلاش‌ها برای حل مسائل باقی مانده در مذاکرات وین است

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به گام هسته‌ای جدید ایران ضمن تأکید بر این که در صورت رعایت توافقنامه پادمانی با آژانس هیچ خطری وجود ندارد، خواهان افزایش تلاش طرف‌های مذاکرات وین برای حل مسائل باقی مانده شد.

مسکو خواهان افزایش تلاش‌ها برای حل مسائل باقی مانده در مذاکرات وین است
کد خبر: 502398
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۱:۱۰:۲۲

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در واکنش به تصمیم جدید ایران برای ساخت اورانیوم فلزی غنی‌شده تا 20 درصد از تمامی طرف‌های مذاکرات «وین» درخواست کرد که تلاش‌ها برای حل مسائل باقی مانده به منظور احیای برجام را افزایش دهند.

به گزارش فارس، وی با اشاره به نگرانی برخی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا از گام جدید ایران در زمینه ساخت اورانیوم فلزی غنی‌ شده گفت: «باید این مسئله در نظر گرفته شود که به شرط رعایت توافق جامع پادمانی با آژانس، هرگونه اقدامات ایران در زمینه توسعه برنامه هسته‌ای، خطر اشاعه را به همراه ندارد».

ریابکوف با اشاره به این مسئله ادامه داد: «مسئله اصلی در این جا، اجرای کامل توافق مذکور است و ما از ایران می‌خواهیم که این توافق (پادمانی با آژانس) را رعایت کند».

خبرگزاری رویترز روز گذشته (سه شنبه) به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: «ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت راکتور بپردازد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها