کد خبر: 502094
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۱:۴۴:۰۹
| |

نظرسنجی جدید:

داسیلوا پیروز انتخابات 2022 برزیل خواهد بود

تازه ترین نتایج منتشر شده از مرکز نظرسنجی «سی‌ان‌تی/ ام‌دی‌اِی» (CNT/MDA) برزیل، از پیروزی احتمالی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در دور نخست و دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دوم اکتبر 2022 (10 مهر 1401) خبر داد.

داسیلوا پیروز انتخابات 2022 برزیل خواهد بود
کد خبر: 502094
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۱:۴۴:۰۹

اعتمادآنلاین| نتایج این مرکز تحقیقاتی بر اساس پاسخ‌های دو هزار مصاحبه شونده برزیلی در 137 شهر در 25 ایالت این کشور آمریکای جنوبی به دست آمده است. ‌

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، بر اساس نتایج این نظرسنجی داسیلوا به عنوان بنیانگذار «حزب کارگران» برزیل با کسب 49 درصد آرا در دور نخست انتخابات، از ژائیر بولسونارو رئس‌جمهوری راستگرای برزیل پیش خواهد گرفت. به این ترتیب بولسونارو با کسب 32 درصد آرا در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

سیرو گومِس و سرخیو مورو نیز هر یک با کسب هفت درصد آرا در جایگاه‌ سوم و ژائو دوریا فرماندار سائوپائولو به سه درصد آرا در جایگاه چهارم قرار خواهند گرفت.

داده‌های این موسسه همچنین نشان می‌دهد که در دور دوم انتخابات، لولا با 52.6 درصد آرا در مقابل 33.3 درصدی آرای بولسونارو، رئیس فعلی دولت برزیل را مغلوب خواهد کرد.

به نوشته پرنسا لاتینا، لولا داسیلوا به تازگی (29 ژوئن/ هشتم تیر ماه) پیش‌بینی کرد که بولسونارو در انتخابات سال آینده شکست خواهد خورد زیرا برزیلی‌ها رهبری می‌خواهند که به اکثریت فکر کند.

همچنین بر اساس نتایج این موسسه افکارسنجی، میزان عدم حمایت شهروندان برزیل از بولسونارو از 36 درصد در ماه فوریه (بهمن- اسفند) با 12 رتبه افزایش به 48 درصد افزایش یافته است.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده از سوی موسسه آیپک (IPEC) نیز «لولا» 50 درصد حمایت شهروندان را در مقابل 38 درصد رأی بولسونارو، از آن خود کرده است.

نارضایتی‌ها از سوء مدیریت بولسونارو در مهار شیوع ویروس کرونا و نقش او در پرونده یک فساد مالی و قصور او در قرارداد خرید واکسن علیه کرونا سبب شده تا ده‌ها هزار نفر از مردم برزیل در هفته اخیر برای سومین بار در دو ماه گذشته به خیابان‌ها آمده و خواستار برکناری وی شوند.

از اوایل تیرماه تحقیقات جدیدی از سوی دادستانی کل برزیل درباره واکنش دولت بولسونارو در مقابله با همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد که بنابر شواهد بسیاری، رئیس جمهوری این کشور مرتکب «جنایت علیه جان» مردم شده است. این تحقیقات از ماه آوریل شروع شده و هدف از آن بررسی نحوه مدیریت بحران کرونا در دولت کنونی برزیل است؛ بحرانی که باعث جان باختن نیم میلیون نفر از شهروندان برزیلی شده است.

با انتشار خبرها از پیشتازی داسیلوا در نظرسنجی‌های مختلف انجام شده، ژائیر بولسونارو به تازگی گفت، تنها زمانی منصب ریاست جمهوری را تحویل می‌دهد که انتخابات آینده به دور از تقلب و به صورت شفاف برگزار شود. بولسونارو در حالی از هم اکنون ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده ات که این دسته اظهار نظرهای او، موجی از انتقاد و نگرانی‌های مخالفان او را به همراه داشته است.

همزمان با بحران بهداشتی بی سابقه، اوضاع نابسامان اقتصادی و ابطال پرونده‌های فساد علیه لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل سبب شده تا تداوم حضور بولسونارو در منصب ریاست جمهوری پس از انتخابات 2022 در هاله‌ای از تردید قرار گیرد. با افزایش محبوبیت و درصورت پیروزی احتمالی داسیلوا، بولسونارو نخستین رئیس‌جمهوری تک دوره ای برزیل خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها