تحلیلگر ارشد آمریکایی:

با القاعده در سوریه همسو شده‌ایم

«مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم، در یک اظهارنظر به همسویی و حمایت واشنگتن از «بزرگ‌ترین شاخه القاعده در سوریه» اذعان کرد.

با القاعده در سوریه همسو شده‌ایم
کد خبر: 502087
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۱:۳۷:۳۶

اعتمادآنلاین| در حالی که اخیرا رو شدن اسناد همکاری مثلث آمریکا، ائتلاف سعودی و القاعده در یمن خبرساز شده، یک تحلیلگر ارشد آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن در سوریه با گروه‌های تروریستی همسو شده و از آنها حمایت کرده است.

به گزارش فارس، «مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر آمریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم، در یک اظهارنظر به همسویی و حمایت واشنگتن از «بزرگ‌ترین شاخه وابسته به القاعده در سوریه» اذعان کرد.

این تحلیلگر ارشد آمریکایی که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، در پیامی توییتری در این باره اظهارنظر کرد.

مکس آبرامز در این توییت نوشت: «دستگاه حاکم بر سیاست خارجی آمریکا، در سوریه در کنار بزرگ‌ترین شاخه القاعده قرار گرفت».

هر چند او در توییت خود درباره همسویی واشنگتن و دستگاه حاکم سیاست خارجی آمریکا با بزرگ‌ترین شاخه القاعده در سوریه به نام این شاخه اشاره نکرده است اما مشخص است که او به گروه تروریستی «جبهه النصره»(هیئه تحریر الشام) اشاره می‌کند.

هیئه تحریر الشام که پیشتر تحت عنوان جبهه النصره فعالیت می‌کرد، یکی از شاخه‌های سازمان تروریستی «القاعده» بود که ضمن اعلام جدایی از این سازمان، عنوان خود را به نام فعلی تغییر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها