کد خبر: 502029
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۲:۰۲
| |

ریابکوف:

آمریکا می‌داند که سیاست تحریم ناکارآمد و بی نتیجه است

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن از بی نتیجه بودن سیاست تحریم آگاه است اما نمی‌تواند از آن دست بکشد.

آمریکا می‌داند که سیاست تحریم ناکارآمد و بی نتیجه است
کد خبر: 502029
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با ژورنال سیاست بین الملل تاکید کرد که آمریکا می‌داند که سیاست تحریمی علیه روسیه بیهوده و بی حاصل است اما جبر این کشور به حفظ تحریمها مانع از رها کردن این سیاست شده است.

به گزارش فارس و براساس گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف افزود: واقعیت این است که فرسودگی و بیهوده بودن این سیاست حتی برای کسانی که سیاست رسمی واشنگتن در قبال مسکو را فرمول‌بندی می‌کنند به طور فزاینده مشهود است.

با این حال به گفته ریابکوف، آمریکا قادر به رها کردن این سیاست نیست با وجود اینکه از بی حاصل بودن آن آگاه است.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، بیش از 95 درصد چرخه تحریمی ایالات متحده علیه روسیه به اشکال مختلف تکرار می‌شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در گفت‌وگو با روزنامه «راکیات مردیکا» تأکید کرده که مسکو قصد دارد پاسخ تند و خشنی به گام‌های غیردوستانه آمریکا بدهد.

وی سپس به مذاکرات اخیر ولادیمیر پوتین و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ژنو و لفاظی‌های آمریکایی‌ها پس از این نشست اشاره کرد و گفت: «هیچ‌گونه عدم توافقی در گفت‌وگوها [با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ژنو] مطرح نشد. اما پس از اتمام مذاکرات، مقام‌های آمریکایی از جمله شرکت‌کنندگان در نشست وین، با نیروی مضاعف، سخنرانی‌های قبلی خود را آغاز کردند و گفتند: "خب ما به مسکو گفتیم، ما صراحتاً هشدار دادیم و خواسته‌ها را مطرح کردیم". ضمناً این که تمامی این هشدارها با تهدید همراه بوده است مبنی بر این که: اگر روسیه "ظرف چند ماه" حاضر به پذیرش "قوانین بازی" که در ژنو مطرح شد، نشود، در معرض فشارهای جدید قرار خواهد گرفت».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها