کد خبر: 501323
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۶:۲۳:۱۱
| |

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در وین:

تفاهم‌نامه فنی بین آژانس و ایران هنوز رسما تمدید نشده است

نماینده دائم روسیه در وین گفت: تفاهم‌نامه‌های فنی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران هنوز به طور رسمی تمدید نشده است. در این شرایط مهم است اطمینان حاصل شود که دوربین‌ها در سایت‌ها هسته‌ای همچنان فعال باشند و ویدئو‌های ضبط شده حفظ شوند.

تفاهم‌نامه فنی بین آژانس و ایران هنوز رسما تمدید نشده است
کد خبر: 501323
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۶:۲۳:۱۱

اعتمادآنلاین| نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین الملی در وین بر اهمیت حفظ فعالیت دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین معتقد است تداوم فعالیت دوربین‌های نظارتی در تاسیسات هسته‌ای ایران حائز اهمیت است.

میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: تفاهم نامه‌های فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و تهران هنوز به طور رسمی تمدید نشده است. در این شرایط مهم است اطمینان حاصل شود که دوربین‌ها در سایت‌ها هسته‌ای همچنان فعال باشند و ویدئو‌های ضبط شده حفظ شوند. این امر مانع از مشکلاتی در آینده می‌شود.

جمهوری اسلامی و آژانس اوایل اسفند 1399 توافق کردند که تهران در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تعهدات داوطلبانه برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه دارد.

بنا شد اگر تحریم‌های آمریکا ظرف سه ماه به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس بگذارد؛ در غیر اینصورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد. خرداد ماه گذشته ایران بار دیگر حسن نیت نشان داد و با درخواست آژانس برای ضبط داده‌های دوربین‌ها به مدت یک ماه دیگر (سوم تیر) موافقت کرد.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، بنای توافق با آژانس این بود که دوربین‌ها جمع نشوند، ولی اطلاعات آن‌ها در اختیار آژانس قرار نگیرد، سه ماه تمام شد و تصمیم داخلی در داخل ایران گرفته شد که همچنان اطلاعات پاک نشود، اما از روز الزام آور شدن قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس داده نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها