کد خبر: 501283
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۴:۳۵:۱۷
| |

قدرت نمایی هوایی روسیه در برابر رزمایش ناتو

در حالی که رزمایش ناتو در دریای سیاه جریان دارد، هواپیماهای جنگی روسیه بر فراز این پهنه آبی به پرواز درآمده و تاکتیک های تجسس و حمله به اهداف دشمن فرضی را تمرین کردند.

قدرت نمایی هوایی روسیه در برابر رزمایش ناتو
کد خبر: 501283
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۴:۳۵:۱۷

اعتمادآنلاین| روابط عمومی ناوگان دریای سیاه روسیه روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهای واحدهای دریایی این ناوگان با مشارکت هواپیماهای حوزه نظامی جنوب روسیه، بر فراز دریای سیاه پروازهای آزمایشی و جنگی انجام دادند.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این رزمایش هوایی، هواپیمای آبی خاکی بی-12 ناوگان دریای سیاه روسیه، پرواز تجسسی کرده و اهداف دشمن فرضی را در پهنه آبی دریای سیاه شناسایی کرد. سپس بیش از 10 هواپیمای جنگی شامل جنگنده های چندمنظوره سوخو-30اس. ام و شکاری بمب افکن های سوخو-24 ام و جنگنده های سوخو-34 و سوخو-27 به اهداف دشمن فرضی حمله کرده و این اهداف را بمباران کردند.

در جریان این پروازها، انواع تاکتیک های آسان و دشوار و پرواز در ارتفاعات متفاوت و نیز حمله به ناوهای دشمن فرضی تمرین شد.

رزمایش سی بریز-2021 روز دوشنبه با هدف حمایت ناتو از اوکراین در برابر روسیه آغاز شده است و در آن 5 هزار نیروی نظامی از 32 کشور، 40 فروند هواپیما و بالگرد و 18 گروه نظامی ویژه و یگان های غواص شرکت دارند.

براساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، در این رزماش نیروهای 17 کشور عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شرکت دارند و در جریان آن اقدامات جنگی در دریا، خشکی و هوا ازجمله هلی برد نیروهای هوابرد و نیز پدافند هوایی تمرین می شود.

آمریکا رزمناو «یواس اس» مجهز به موشک های بالدار تام هاوک را برای شرکت در رزمایش ناتو به دریای سیاه اعزام کرده است.

رزمایش ناتو در دریای سیاه برای حمایت از اوکراین از سال 1997 میلادی برگزار می شود.

گفته شده است برگزاری این رزمایش با این حجم از نیرو توسط ناتو در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است.

روابط روسیه و ناتو از سال 2014 با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین که قیام روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه را به دنبال داشت تیره شده و دو طرف هر سال چند رزمایش برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر برگزار می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها