کد خبر: 501242
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

خبرنگار آمریکایی:

معاون گروسی این هفته به تهران می‌آید

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شد معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به تهران سفر می‌کند.

معاون گروسی این هفته به تهران می‌آید
کد خبر: 501242
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در رشته توییتی در خصوص ایران، مدعی شد در هفته جاری معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس، این خبرنگار در اشاره به گزارش اخیر خبرگزاری رویترز، در توییتی نوشت: همانطور که رویترز گزارش داد، انتظار می‌رود بازرسان هفته آینده (هفته آینده غربی) دسترسی مناسب به نطنز داشته باشند. متوجه شدم که یک مقام ارشد آژانس هفته آینده، بعد از آن که ایران به درخواست برای دیدار از سوی او به منظور گفت‌وگو در اواخر ژوئن نه گفته بود، به تهران سفر خواهد کرد.

وی همچنین مدعی شد: برخی دیپلمات‌ها فکر می‌کنند بسته به بازخوردی که معاون مدیرکل آژانس هفته آینده در تهران می‌گیرد، ممکن است گزارشی در روزهای آینده به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شود که می‌تواند به برگزاری شورای ویژه (جلسه ویژه شورای حکام) منتهی شود.

خبرنگار آمریکایی در ادامه اعلام کرد: همه این‌ها در شرایطی است که ایران هیچ شفافیتی در خصوص این که آیا توافق نظارت با آژانس (تفاهم‌نامه فنی موقت ایران و آژانس) را تمدید کرده یا خیر نداشته و همچنین در حالی است که تاریخ جدید برای گفت‌وگوهای وین به منظور ازسرگیری مذاکرات احیای برجام که متوقف شده، مشخص نشده است.

یک مقام ارشد ایرانی دیروز (جمعه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصریح کرد، تا زمانی که مذاکرات وین برای احیای برجام به نتیجه نرسد، اطلاعات موجود بر روی دوربین‌های نصب شده در تأسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهند داد.

شبکه سی ان ان بدون آن که نام مقام ایرانی را ذکر کند، گزارش کرد که یک مقام ارشد جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی این گونه گفته است: «اگر مذاکرات به موفقیت برسد، ایران قطعاً نوارهای ویدئویی را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان خواهد داد».

وی ادامه داد: «به اشتراک گذاری نوارها به شیوه پیشروی مذاکرات (وین برای احیای برجام) بستگی دارد. کلید این مسئله، توافق است. (توافقی که طبق آن) آن‌ها در خصوص چیزی توافق کنند که درهای همکاری و فهم بهتر از جمله در زمینه شفافیت را باز کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها