کد خبر: 501175
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۲۰:۲۴
| |

آذربایجان، 14 نظامی ارمنستان را به زندان محکوم کرد

دادگاهی در باکو، چهارده عضو نیروهای مسلح ارمنستان را در اتهام ورود غیرقانونی به جمهوری آذربایجان مجرم شناخت و به زندان محکوم کرد.

آذربایجان، 14 نظامی ارمنستان را به زندان محکوم کرد
کد خبر: 501175
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۲۰:۲۴

اعتمادآنلاین| کمتر از یک هفته بعد از اتهام‌زنی متقابل باکو و ایروان به یکدیگر درباره نقض آتش‌بس، دادگاهی در جمهوری آذربایجان روز جمعه (دیروز) برای 14 نیروی نظامی ارمنستانی مجازات زندان تعیین کرد.

به گزارش فارس، همزمان با ادامه اظهارنظرها درباره تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اتهام زنی اخیر دو طرف به یکدیگر درباره نقض مجدد آتش‌بس در خطوط مرزی و تیراندازی به سوی اهداف طرفین، اقدام دادگاهی در باکو در صدور حکم زندان برای نظامیان ارمنستانی خبرساز شده است.

به گزارش رویترز، دادگاهی در جمهوری آذربایجان 14 عضو نیروهای مسلح ارمنستان را در اتهام ورود غیرقانونی به خاک جمهوری آذربایجان مجرم شناخت و به زندان محکوم کرد.

این دادگاه دوازده نفر از نیروهای مسلح ارمنستان را به شش ماه زندان و دو تن دیگر از آنها را به چهار سال زندان محکوم کرد.

مقام‌های ارمنستان هنوز به اعلام حکم دادگاه جمهوری آذربایجان علیه چهارده نیروی نظامی ارمنستانی واکنش نشان نداده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، جمهوری آذربایجان در ماه دسامبر 2020 بیش از 60 نفر از اعضای ارتش ارمنستان را به اتهام ورود غیرقانونی به خاک خود دستگیر کرد. این کشور البته تعدادی از بازداشت شدگان را کمی بعد آزاد کرد.

تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر بارها شدت گرفته و هر دو، طرف مقابل را به نقض آتش‌بس و حریم مرزی متهم می‌کنند.

تنش‌ها در شرایطی ادامه دارد که باکو و ایروان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت مسکو بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده «شوشا» به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها