کد خبر: 500970
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سازماندهی دوباره کودکان داعشی توسط سعودی‌ها

یک روزنامه سعودی تلویحاً از تلاش‌های عربستان و برخی از مخالفان بشار اسد برای بازسازی گروه داعش از طریق آموزش کودکان داعشی خبر داد.

سازماندهی دوباره کودکان داعشی توسط سعودی‌ها
کد خبر: 500970
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه سعودی تلویحاً از تلاش‌های عربستان و برخی از مخالفان بشار اسد برای بازسازی گروه داعش از طریق آموزش کودکان داعشی خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی با اشاره به درخواست جنگجویان کُرد مخالف دولت بشار اسد در مورد آموزش کودکان خانواده داعشی به شدت از آن حمایت کرد.

این حمایت در حالی صورت می‌پذیرد که کشورهای عراق و سوریه به همراه کارشناسان، همچنان افراد حاضر در اردوگاه‌‌هایی همچون الهول در شمال شرق سوریه را معدن و مرکز شکل‌گیری مجدد گروه داعش تلقی می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، نهادهای سعودی قصد دارند راهی را که داعش در دوره حاکمیت سرزمینی با تشکیل واحدهای نوجوانان داعشی آغاز کرده بود این بار از طریق سازماندهی نوجوانان به‌جامانده از گروه داعش ادامه دهند.

گفتنی است اردوگاه الهول بیش از 62 هزار نفر از جاماندگان گروه داعش را در خود جای داده است. گرچه اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، اما آنها هم جزو خانواده‌های جنگجویان این گروه تروریستی و افرادی دسته‌بندی شده‌اند که می‌توانند ظرفیت اقدامات تروریستی را داشته باشند. این نگرانی حتی از سوی نمایندگان سازمان ملل نیز ابراز شده و به همین دلیل اردوگاه‌های مزبور تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها