کد خبر: 500859
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۰:۱۳:۰۸
| |

بولسونارو:

اگر تقلب صورت گیرد، ریاست جمهوری را تحویل نمی‌دهم

بولسونارو گفت، تنها زمانی سمت ریاست جمهوری را تحویل فرد منتخب می‌دهد که انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی به صورت شفاف برگزار شود و تقلبی صورت نگیرد.

اگر تقلب صورت گیرد، ریاست جمهوری را تحویل نمی‌دهم
کد خبر: 500859
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۰:۱۳:۰۸

اعتمادآنلاین| اظهارات ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل نگرانی‌هایی را در میان منتقدانش به وجود می‌آورد که دلواپس این هستند این کاپیتان سابق راست افراطی ارتش برزیل، شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی را نپذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بولسونارو قطعا مطمئن است که با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری سابق چپگرای برزیل در انتخابات سال آتی میلادی روبرو می‌شود؛ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که داسیلوا پیشرو است.

بولسونارو در سخنرانی هفتگی خود و از طریق رسانه‌های اجتماعی گفت: من سمت ریاست جمهوری را به هر کسی که در انتخابات عادلانه و شفاف برنده شود، تحویل می‌دهم. به کسی تحویل می‌دهم که تقلب نکرده باشد.

بولسونارو از زمان پیروزی در انتخابات 2018 ریاست جمهوری اتهامات بی پایه و اساسی را درباره تقلب انتخاباتی در برزیل مطرح کرده که منتقدانش می‌گویند می‌تواند به چالشی بزرگ برای انتخابات قریب الوقوع سال آتی میلادی بدل شود، درست همانند همان اظهارات بی پایه و اساسی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره انتخابات 2020 کشورش مطرح کرد.

بولسونارو از ادعای ترامپ درباره تقلب انتخاباتی در آمریکا حمایت کرده است.

در ماه‌های اخیر نیز رئیس جمهوری برزیل لایحه‌ای را درباره چاپ برگه‌های رای به جای رای گیری مدرن کامپیوتری در کشور مطرح کرده و گفته که چاپ اوراق رای گیری برای آنهایی که برگه‌ها را می‌شمارند،‌ آسانتر خواهد بود و احتمال اجتناب از تقلب بیشتر می‌شود.

برخی از کارشناسان با این مساله موافق هستند. این لایحه هنوز حمایت لازم را در کنگره برزیل به دست نیاورده است.

روز پنجشنبه، بولسونارو همچنین گفت، به مردم درباره احتمال بروز مشکلات در صورت حفظ سیستم رای گیری کنونی به صورت الکترونیکی هشدار داده و افزود: مردم این را نخواهند پذیرفت.

وی همچنین ادامه داد، دولتش درباره تمدید بسته‌های کمک فوری مربوط به کروناویروس برای دو یا سه ماه بیشتر در حال گفتگو و رایزنی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها