به نقل از معاون سخنگوی «آنتونیو گوترش»؛

درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی «آنگ سان سوچی»

دبیرکل سازمان ملل از ارتش میانمار خواست تا رهبر غیررسمی این کشور را که در کودتای نظامی یکم فوریه 2021 از قدرت برکنار کرد، هرچه زودتر آزاد کند.

درخواست سازمان ملل از ارتش میانمار برای آزادی «آنگ سان سوچی»
کد خبر: 500825
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۰۸:۵۵:۳۹

اعتمادآنلاین| «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنج شنبه از ارتش میانمار خواست تا «آنگ سان سوچی» برنده جایزه صلح نوبل و «وین مایینت» رئیس جمهور مخلوع این کشور را هرچه سریع‌تر آزاد کند.

به گزارش مهر، به نقل از رویترز، میانمار که از روز یکم فوریه 2021 در پی کودتای ارتش این کشور و برکناری سان سوچی از قدرت صحنه آشوب و ناآرامی شده است، روز چهارشنبه آزادی بیش از دو هزار تن از بازداشت شدگان توسط ارتش میانمار- از جمله روزنامه نگاران و سایر افراد متهم به شرکت در اعتراض‌ها- را اعلام کرد.

«اِری کانیکو» معاون سخنگوی گوترش در این باره گفت: «ما بار دیگر درخواست خود برای آزادی فوری تمام کسانی که به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند، از جمله رئیس جمهور، وین مایینت و عضو مجلس شورای ایالتی، آنگ سان س وچی را تکرار کردیم».

گفتنی است که بسیاری از مخالفان ارتش میانمار تحت لوای قانونی که هرگونه اظهارنظر هراس آفرین و یا حاوی اخبار جعلی را غیرقانونی و مجرمانه تلقی می‌کند، بازداشت و حتی برخی محکوم شده‌اند. آنگ سان سوچی نیز در حال حاضر به اتهام مشابهی در حال محاکمه است و همچنان در بازداشت به سرمی برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها