کد خبر: 500565
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۵:۱۳:۳۷
| |

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

آمریکا پشت پرده حضور ناو انگلیسی در دریای سیاه است

رئیس‌جمهور روسیه اقدام انگلیس برای اعزام ناو جنگی به آب‌های این کشور را دارای اهداف سیاسی دانست و اعلام کرد که آمریکا نیز پشت پرده این اقدام است. 

آمریکا پشت پرده حضور ناو انگلیسی در دریای سیاه است
کد خبر: 500565
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۹ ۱۵:۱۳:۳۷

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور روسیه اقدام انگلیس برای اعزام ناو جنگی به آب‌های این کشور را دارای اهداف سیاسی دانست و اعلام کرد که آمریکا نیز پشت پرده این اقدام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حضور ناو انگلیسی در آب‌های دریای سیاه را دنباله رویی اهداف نظامی ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه در گفت‌وگوی مستقیم سالانه خود با مردم کشورش به ابعاد سیاسی اقدامات تحریک آمیز انگلیس و حضور ناو «اچ ام اس دفندر» در دریای سیاه پرداخت و گفت: این کشتی جنگی به وضوح اهداف نظامی را دنبال می‌کند.

او اعلام کرد: نه تنها انگلیس بلکه آمریکا نیز در تحریک آفرینی حضور ناو جنگی اچ ام اس در خارج از آب‌های کریمه نقش دارد.

پوتین تاکید کرد: نخستین و مهمترین موضوع این است که این اقدامات، تحریک آفرینی پیچیده‌ای است که نه تنها انگلیس بلکه آمریکا نیز در آن دست دارد.

او اعلام کرد: حتی اگر روسیه این کشتی جنگی را غرق کند، جنگ جهانی تازه‌ای به راه نمی‌افتد، زیرا این کشتی آب‌های سرزمینی روسیه را نقض کرده است.

وزارت دفاع روسیه دم تیرماه اعلام کرد ساعت 11:54 صبح امروز یک ناوشکن (URO) انگلیس بدون توجه به هشدار‌های نیرو‌های روس به مرز‌های شمال غربی این کشور در دریای سیاه درحال نزدیک شدن بود و فقط 3 کیلومتر تا نفوذ به مرز فاصله داشت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود که این ناوشکن در مقابل هشدار‌های نیرو‌های ما هیچ واکنشی نشان نداد گویی پیشتر در خصوص درگیری با نیرو‌های روس به آن تذکر داده بودند. در ساعت 12:06 و 12:08 ناو مرزبان روسیه آتش هشدار دهنده شلیک و در ساعت 12:19، جنگنده «Su-24 M» روسیه یک موشک هشدار دهنده دیگر را در امتداد مسیر ناوشکن «Uro» پرتاب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها